Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Sínre került a magyarországi mozdonygyártás

Magyarországi mozdonygyártásra hamarosan létrejövő magyar-román vegyesvállalat megalapításáról írt alá dokumentumot Horváth László, az L. A. C. Holding elnök-vezérigazgatója és Ionel Ghita, a román Softronic mozdonygyár vezérigazgatója a CER Hungary megrendelésére Romániában gyártott Transmontana mozdony átadása alkalmából tartott sajtótájékoztatón, Budapesten. (MTI)

Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára elmondta: a kormány és a tárca minden jogilag lehetséges és indokolt eszközzel támogatja a magyarországi mozdonygyártás beindítását. Hozzátette: ettől azt remélik, hogy rövid távon 50, hosszú távon 250 új munkahely jön létre, és lehetőséget ad magasan kvalifikált szakemberek foglalkoztatására, a hazai beszállítói arány fokozatos nagyarányú bővülésére.

Glattfelder Béla emlékeztetett rá, hogy a 90-es években a Ganz még gyártott néhány mozdonyt Magyarországon, ám mintegy 30 éve gyakorlatilag nincs hazai mozdonygyártás, a beindítására vonatkozó elképzelés illeszkedik a magyar kormány és az Európai Unió újraiparosítási koncepciójába.

Az NGM államtitkára kitért rá, hogy a magyar ipari termelésben fontos szerepet játszó járműgyártásra főként a személygépkocsik előállítása jellemző, de a jövőben fontos lehet a kötött pályás közösségi közlekedés - például a HÉV- és metrófelújítás, a mozdonygyártás - területe is.

Glattfelder Béla az MTI kérdésére elmondta, hogy a céggel közösen megvizsgálják milyen hazai és uniós lehetőségeket lehet igénybe venni a mozdonygyártás beindításához.

Horváth László az MTI-nek elmondta, hogy BP Mozdonygyár Kft. néven induláskor 3 millió forint törzstőkével hozzák létre a vegyesvállalatot 51 százalék román és 49 százalék magyar tulajdoni hányaddal. Kezdetben a Softronic cég Transmontana típusát szerelnék össze, illetve gyártanák, a licencek vásárlásával a vegyesvállalatban fokozatosan nőne az L. A. C. Holding tulajdoni hányada.

A tervek szerint március végéig elkészítik a gyártás beindítására vonatkozó tanulmányt, köztük a leendő gyártási helyszínre vonatkozó javaslatot - mondta Horváth László, aki szerint a MÁV Északi Járműjavító telepén egy üzemcsarnok megfelelő lehetne erre a célra. Hozzátette: úgy tervezik, hogy az idén az év második felében beindul a magyarországi mozdonygyártás, elsősorban a északi- és nyugat-európai, valamint észak-afrikai piacra.


MTI Fotó: Marjai János


Az L. A. C. Holding tájékoztatása szerint az érdekeltségükbe tartozó CER Hungary magán-vasúttársaság mintegy 800 millió forintért lízingeli a Softronic cégnél gyártott új Transmontana mozdonyt, amely 6 ezer kilowatt teljesítményű, és bruttó 3500 tonnás szerelvény vontatására alkalmas.

A nyilvános cégadatok szerint az L. A. C. Holding Zrt. nettó árbevétele 2013-ban 413 millió forint volt az előző évi 330 milliós árbevétel után. A cég adózott eredménye 2013-ban 50 millió forintot tett ki, míg 2012-ben 249 millió forint volt
(logsped)

2015.01.29.