Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Sikeres próbaút a Siemens Vectron mozdonnyal

A Rail Cargo Group tehervonata a Siemens Vectron mozdony vontatásában sikeresen teljesítette közel 650 km hosszú délkelet-európai próbaútját. A szlovéniai Sežanából Horvátországon át a magyarországi Rail Cargo Terminal - BILK kombiterminálig tartó szakaszon a Rail Cargo Group hetente már két vonatpárt közlekedtet.

Nagy teljesítmény

A Vectron mozdony a vonattal problémamentesen tette meg a teljes szakaszt a határokon át, így bizonyítva képességeit. A Budapestre beérkező vonatot és Arnulf Wolframot, a Siemens AG Österreich mobilitás vezetőjét a célállomáson Georg Kasperkovitz, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja fogadta.

„A határokon átívelő, mozdonycsere nélkül végzett vasúti árufuvarozás rövidebb szállítási időt és nagyobb pontosságot eredményez. A Rail Cargo Group nagy hangsúlyt fektet az új, jövőorientált technológiák tesztelésére és az azokba való befektetésbe. Különösen értékesek azok a tapasztalatok, amelyeket az innovatív vasúti járművekkel szerzünk valós üzemeltetési feltételek mellett.

Elsődleges célunk az eszközök élettartamának figyelembe vételével a költséghatékony, megbízható és biztonságos üzemeltetés. Ezért használtuk ki a lehetőséget, hogy letesztelhessünk egy újdonságot: a Siemens Vectronját. Az új mozdony teljesítménye a Szlovénián, Horvátországon és Magyarországon át közlekedő próbavonatnál lenyűgöző volt.” – hangsúlyozta Georg Kasperkovitz.



„A Siemens Vectron próbaútja is bizonyítja, hogy lehetséges a szlovéniai Sežana határ menti pályaudvarról Zágrábon keresztül egy mozdonnyal eljutni Budapestre. A mozdony felszereltsége kiegészíthető úgy, hogy Olaszországban is bevethető legyen, így a teljes, Trieszt-Budapest BILK szakasz egy vontatással lebonyolítható. Kihasználtuk a lehetőséget, hogy bizonyítsuk mozdonyunk alkalmasságát az országonként eltérő közlekedési előírások és eltérő hálózati feszültség mellett is – a Vectron minden kritériumnak eleget tesz. Az eddig leszállított mozdonyok mind kiválóan teljesítettek az üzemeltetés során, és a dél-keleti korridorokon is be fogjuk vetni őket” – mondta Arnulf Wolfram.

Többáramnemű mozdony a mozdonycsere nélküli határátlépésért

A Siemens Vectron egy 6,4 MW teljesítményű többáramnemű mozdony, amelynek maximális sebessége 160 km/h illetve 200 km/h. Alkalmas a kettős vontatásra, amelynek során maximális vontatóereje 600 kN korlátozás nélkül. A mozdony kialakításának köszönhetően képes a németországi, ausztriai, magyarországi, szlovéniai, horvátországi, bulgáriai és romániai közlekedésre. A legmodernebb irányítási és szabályozási technológiának köszönhetően 10%-kal nőtt a vontatható össztömeg.



A legújabb generációs mozdonyokon lévő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer jóvoltából a maximális vontatható tömeg kihasználása mellett is lehetővé vált a legfontosabb áruforgalmi folyosókon való non-stop közlekedés. A folyamatos állapotellenőrzés lehetőségének és a szünet nélküli távadatátvitelnek köszönhetően minimális az üzemszünet. Mindemellett megnőtt a villamos mozdony kihasználhatósága a nem villamosított szakaszokon (mellékvonalakon, kiszolgáló vágányokon és a terminálok nem villamosított vágányain) is azáltal, hogy a Vectron kiegészíthető egy Diesel-segédüzemmel.

Rail Cargo Terminal - BILK Zrt.: kombinált szállítás egyszerűbben

A Rail Cargo Group tulajdonában lévő Rail Cargo Terminal - BILK Zrt. Magyarország vezető kombinált fuvarozási terminálja, amely 2003 óta végzi a kísért és kíséretlen kombináltfuvarozási küldemények kezelését, és a közép-kelet-európai régióban a kombinált árufuvarozás fordítókorongja. A komplex, magas minőségű szolgáltatásokat a vállalat a Rail Cargo Group tagjaival szoros együttműködésben kínálja, lefedve így a kombinált árufuvarozási lánc minden folyamatát. A terminál korszerű eszközparkkal és fejlett infrastruktúrával rendelkezik, és folyamatosan bővíti szolgáltatási portfólióját.

A társaság a vasúti kombináltfuvarozási hálózatban közvetlen kapcsolatot tart fenn Európa nagyjelentőségű tengeri kikötőivel (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Koper, Trieszt, Rijeka), és termináljaival (Neuss, Duisburg, Kürtös, Plojesti).
(logsped)

2015.06.17.