Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

A Scania Svédországban Közlekedési minisztereket látott vendégül

Kapcsolódó oldal:  



A Scania Svédországban Közlekedési minisztereket látott vendégül

Az Európai Unió 27 tagállamának közlekedési miniszterei szeptember végén nem hivatalos találkozót tartottak a Scania södertäljei központjában, Svédországban.

A vállalat felső vezetése, élén Leif Östling elnök-vezérigazgatóval, a gyári tesztpályán fogadta a minisztereket és kísérőiket, akiknek így lehetőségük nyílt Scania teherautók és autóbuszok tesztvezetésére. A találkozó egyik fő témája a környezettudatosság volt, amely a Scania fejlesztései során mindig kimelt szerepet kap.

Scania Svédországban Közlekedési minisztereket látott vendégül


A Scania különösen fontosnak tartotta, hogy a miniszterek saját maguk is vezethessék a 25,25 méter hosszú szerelvényeket, ezzel is elősegítve az ekkora méretű járművek több európai országban való engedélyezését. A legtöbb miniszternek korábban még soha sem adódott lehetősége nehéz-tehergépkocsit vezetni, és sokan kifejezték meglepettségüket, hogy milyen könnyen kezelhetőek ezek a nagy járművek.

Részlet Leif Östling elnök-vezérigazgató köszöntőbeszédéből, amelyet a Marcus Wallenberg Hall díszteremben megrendezett vacsora előtt mondott el:

"Motorgyártók vagyunk. Itt a múzeumban látható egy etanolmotor, amelyet 1916-ban készítettünk. Az etanol a papír-, illetve a fafeldolgozó-ipar melléktermékeként olcsó üzemanyagnak számított a múlt században. Ma is azt valljuk, hogy mindenféle folyékony és gáznemű üzemanyagot el tudunk égetni a motorjainkban. Az olajtársaságokban folyamatosan tudatosítjuk, hogy szeretnénk minden környezetkímélő üzemanyagot felhasználni és az ő feladatuk előállítani ezeket.

Látták és vezették a hosszú szerelvényeket. Meggyőződésünk, hogy ezek hozzájárulhatnak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. A Scaniánál nagyon sok szakember teljes erőbedobással kifejezetten a környezeti hatások mérséklésén dolgozik. Nagy felelősséget érzünk a környezet iránt, és bízunk benne, hogy hozzájárulhatunk a világ jobbá tételéhez.

Ennek érdekében rendszeres továbbképzéseket tartunk a gépjárművezetők számára. A hosszú távú fuvarozásban a jól képzett és a kevésbé jó sofőrök üzemanyag-fogyasztási értékei közötti különbség a húsz százalékot is elérheti. Az európai nemzetközi fuvarozásban a tehergépjárművek évente jellemzően 60-70 ezer liter gázolajat használnak fel, ennek húsz százaléka 12 ezer liter. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése számottevően hozzájárul a környezeti hatások enyhítéséhez.

Ezenkívül szívesen látnánk még több és szabadabb kabotázst, ezáltal ugyanis a fuvarozók több visszfuvarhoz jutnának. Ha lazábban szabályoznák a kabotázst, 20-30 százalékkal javulhatna a járművek kihasználtsága.

Már szó esett a hosszabb járműszerelvényekről, de szeretném kiemelni a telematikai rendszerek használatának fontosságát is az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében.

Mindannyiunknak, vagyis nekünk, mint gyártóknak, illetve üzemeltetőknek és Önöknek, mint törvényhozóknak, még számos kiaknázatlan forrás áll rendelkezésünkre a szén-dioxid-kibocsátás 50 százalékos csökkentésére az elkövetkező 15-20 éven belül. Az elmúlt 30 évben sikerült a szén-dioxid-kibocsátást ugyanennyivel mérsékelnünk. Tehát mindannyiunknak sokat kell még tennie!" (logsped)
2009.10.07.