Az Opticruise-zal szerelt Scania G 420 nyerte meg a tehergépjárművekkel foglalkozó német Trucker magazin által az automatizált sebességváltók számára szervezett tesztet.
Összesen négy, Németországból, Olaszországból és Spanyolországból érkezett újságíró egy 120 kilométeres útvonalon tesztelte az öt automatizált sebességváltóval szerelt járművet.
A tesztútvonalat ideálisan választották ki a váltók működésének vizsgálatához, hiszen az autópályákat, kanyargós vidéki utakat, hegyvidéket, körforgalmakat és kereszteződéseket tartalmazó útvonal mentén számtalan lehetőség adódott a váltók működésének menet közbeni megfigyeléséhez. Az automatizált sebességváltókat a következő kritériumok mentén vizsgálták: könnyű kezelhetőség, automatikus, kiegészítő és speciális funkciók.
A tesztcsapat véleménye dióhéjban az Opticruise-ról: kiváló sebességváltási stratégia; optimális integrált lejtmeneti sebességszabályozás; aktív vezetésre tervezve; programozható indulási fokozat; jó kuplungműködtetés-szabályozás.
Az öt tesztjármű öt gyártó terméke volt: DAF, Iveco, Mercedes, Scania és Volvo. Ennek megfelelően négy különböző rendszert tesztelhettek az újságírók: ZF AS-Tronic (DAF és Iveco), Mercedes Powershift, Scania Opticruise, Volvo I-shift. A Scania kivételével mindegyik sebességváltót automatizált működtetésre tervezték.
(logsped)
2011.05.04.