Az úttörő technológia azokon a szakaszokon a legindokoltabb, ahol a kamionok tartósabb ideig haladnak egyhuzamban, mint például az autópályák külső sávja.
Ezért az európai E16-os autópályán a svéd Gävle város közelében már folyamatban vannak az elektromos autók tesztelésének előkészületei a két kilométeres szakaszon.
A kijelölt útvonalon valóságos forgalmi körülmények között tesztelik a szállítmányozást az
elektromos meghajtású Scania teherautókkal. A tesztelésben részt vevő kamionok mindegyike
áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet.
Mivel a Scania által kifejlesztett
elektromos hibrid hajtáslánccal ellátott járművekre szerelték fel a áramszedőket, így a rendszer azt is
lehetővé teszi, hogy a kamionok akkor is képesek legyenek a közlekedésre, ha nem kapcsolódtak
az áramhálózatra. Az előzés is könnyedén megoldható a járművel. A lekapcsolható áramszedővel
a manőver után a teherautó visszatér a sávjába, és újra a hálózatra csatlakozik.
A technológián a Siemens 2013 óta kísérletezik, a Scaniával társulva. Az új eljárás segítségével
jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok
használata nélküli közúti közlekedés felé.
„Amennyiben minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan még több villamosított pályával
lehet majd találkozni, legfőképp az autópályákon, ahol jelentős a forgalom” – mondta Christer
Thorén, a Scania Hibrid Rendszer Fejlesztő csoport munkatársa. „Németországban kimondottan
nagy az érdeklődés a technológia megvalósítása iránt, a végső cél pedig az, hogy a villamosított
sávok használatával csökkentsék a károsanyag-kibocsátást.”
(logsped)
2016.05.18.