Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Scania bányaipari billenő platós tehergépkocsik a dél-afrikában

A dél-afrikai Slurry városában 2015-ben a PPC vállalat úgy döntött, hogy a merevalvázas dömperekből álló flottáját négy Scania bányaipari billenő platós tehergépkocsira cseréli lele, amelyek feladata a kibányászott nyersanyag elszállítása a feldolgozó üzemekbe. Két év elteltével megállapítható, hogy ez a döntés bőségesen kamatozik, ugyanis számos költségelőnnyel jár.

"Nekünk, a cégvezetésnek, és a munkatársainknak egyaránt teljes szemléletváltást jelentett, hogy a merevalvázas dömperek több mint egy évszázadon át tartó üzemeltetése után Scania tehergépkocsikra álltunk át" – mondta Andre Niemand, a PPC Slurry műszaki tanácsadója.



A PPC-nél ez a járműcsere a vállalat termelőegységei nagyszabású korszerűsítésének részét képezte. A cég több mint 100 millió eurót ruházott be a fejlesztésekbe. A 2015-ben kezdődött barnamezős projekt évente 1,2 millióról 1,9 millió tonnára növeli majd Slurry cementgyártási volumenét. Ennek a tőkeigényes projektnek a finanszírozásához számos költségcsökkentési kezdeményezést határoztak meg. A bányaiparban gyakran a szállítás jelenti a legnagyobb változó költséget, amely a bányák üzemelési költségeinek egyharmadát teszi ki, vagy még többet.

A vállalat elkezdett megvizsgálni egy lehetséges költséghatékony szállítási megoldást. "Valami mást kellett keresnünk. Egy építőipari jármű mellett döntöttünk, de egy olyan mellett, amely igényeinknek megfelelően nagyobb hasznos terhet szállíthat" – mondta Niemand. A Scania csapatával folytatott szakmai egyeztetések után a PPC Slurry végül négy Scania G 410 bányaipari billencset szerzett be. Két év elteltével kijelenthető, hogy a járművek beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, a termelékenységtől és a sokoldalúságtól kezdve a kisebb üzemanyag-fogyasztáson át a csekélyebb javítási és karbantartási költségekig.

"A Scania bányaipari billencsek 28–32 tonna hasznos teherbírást kínálnak, attól függően, hogy hogyan rakodunk” – mondta Niemand. Jelentős üzemanyag-megtakarítás A tehergépkocsik könnyebb felépítménye nagyobb hasznos teherbírást és kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A Slurry cégnél tapasztalt jelentős üzemanyagmegtakarítás eléri az 50 százalékot a hagyományos sárga munkagépekből álló korábbi flottához képest.

A járművek kihasználtsága jelenleg mintegy 83 százalék, amely lényegesen több, mint a bányaiparban világszinten viszonyítási értéknek számító 72 százalék. Szintén fontos előny, hogy a Scania bányaipari billencsei kisebb üzemeltetési és tőkeberuházási költségeket nyújtanak. A szervizelés és a kopó alkatrészek messze olcsóbbak, mint a sárga munkagépek esetében. "A karbantartási költségek terén 20 százalékos megtakarítást értünk el a korábban üzemeltetett hagyományos szállítóeszközeinkhez képest" – magyarázta Niemand.

"Tőkeberuházási szempontból szintén számottevő az előny. Amikor kiszámítottuk, hogy mennyibe kerülne nekünk egy új hagyományos dömpert vásárolnunk, majd azt háromszor felújítanunk a 18 éves élettartama során, illetve ehelyett egy Scania billencset vásárolnunk, majd azt háromévente lecserélnünk egy ugyanilyen 18 éves periódus alatt, akkor a számok azt mutatták, hogy körülbelül 400 ezer eurót takaríthatnánk meg" – mondta Niemand.

"Nagyra értékeljük azt a kiszolgálást és támogatást, amelyet a Scaniától kapunk" Niemand a Scania által nyújtott támogatással is nagyon elégedett. "Nagyra értékeljük azt a kiszolgálást és támogatást, amelyet a Scaniától kapunk. Minden problémánkat gyorsan orvosolnak, és mindent elkövetnek azért, hogy jól működjenek a dolgok számunkra." Virágzó kapcsolat: a PPC Slurry azóta megrendelt további három Scania G 410 bányaipari billencset, és készen állnak még több járművet beszerezni. "Egyértelműen további Scania tehergépkocsikat szándékozunk vásárolni, amint az új XT típus elérhető lesz" – mondta Niemand, aki szeretné tíz járműre bővíteni a flotta méretét, amely óránként összesen 1100 tonna anyaggal tudná ellátni a törőgépeket.
(logsped)

2017.10.09.