Annak érdekében, hogy csökkentsék a széndioxidkibocsátás mértékét, a belföldi szállítmányozásban egy gázüzemű Scania nyerges vontató állt szolgálatba a neckersulmi Audi gyárban.
Hogy maximálják a kamion teherbírását és ezzel tovább c sökkentsék a károsanyag-kibocsátást,
magasabb rakterű „mega trailer”-t használnak.
Azért, hogy megfeleljenek a német (és EK) előírásoknak, amely 4 méterben maximalizálja a
magasságot, egy extra alac sony Sc ania nyerges vontatóra van szükség.
Az Audi azt reméli, hogy ezáltal még alac sonyabb részecske-kibocsátás érhető el a dízelüzemű
kamionokhoz képest. „Ezzel jelentős környezeti javulást érhetünk el”- fejtette ki Markus
Schmelcher, az Audi Neckarsulm tervezési és anyag ellenőrzési c soport vezetője. „A zajszint is
jelentősen c sökken a hagyományos tehergépkoc sikhoz képest. ”
Ahhoz, hogy a fuvarozás minősége ugyanazon a szinten maradjon, miközben c sökken a
környezetszennyezés, az Audi együttműködik logisztikai partnereivel, a Sc aniával és az IHRO
szállítmányozási c éggel.
A felek együttesen dolgozták ki a projekttervet, amelynek eredménye a gázmotoros jármű
üzemeltetése. „Aktívan keressük az innovatív megoldásokat, nem c sak az általunk gyártott autók
kapc sán, hanem minden területen, legyen az akár a Neckarsulm gyártelepünk” – mondta el
Markus Schmelcher.
(logsped)
2016.05.05.