Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Sárga taxik és egységes tarifák

Kapcsolódó oldal:  



Sárga taxik és egységes tarifák

Budapesten egységesek lesznek a tarifák és megszűnnek a kedvezmények: egy kilométerért, egységesen 280 forintot kell 2013 szeptember elsejétől fizetni. (M1)

Szeptember elsejétől, vagyis vasárnaptól kötelező a sárga szín a fővárosi taxikra, de a több mint ötezer fővárosi autónak nem egyszerre, hanem nagyjából egy év alatt kell új színt kapnia. Az új tarifarendszer viszont egyszerre lép érvénybe minden taxinál, így Budapesten teljesen egységesek lesznek a tarifák és megszűnnek a kedvezmények: egy kilométerért, egységesen 280 forintot kell majd elsejétől fizetni.

A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján 2014 augusztus végéig minden taxinak sárgának kell lennie. Az autók színváltása az éves droszthasználati engedélyek lejártával fokozatosan történik, új engedélyt már csak sárga taxik kaphatnak.


MTI Fotó: Kallos Bea


Már 70 sárga taxi van Budapesten. Az új rendelet vasárnap lép hatályba, de addigra nem kell mindenkinek átszíneznie az autóját. Csak az engedélyek megújításakor lesz ez kötelező, így körülbelül egy év kell ahhoz, hogy a teljes budapesti taxipark egységessé váljon.

A taxisok többsége elfogadta az új rendeletet, de vannak, akik nem. Többen pert indítanak a sárga szín kötelező használata ellen. Abban bíznak, hogy a bíróság úgy dönt: nem lehet arra kötelezni a taxisokat, hogy sárga autóval dolgozzanak.

Egy autó sárgára fényezése legalább 300 ezer forint. A fóliázás ennek a feléből is kijöhet, bár vigyázni kell rá. „Az a lényeg, hogy gőzborotvával nem mossuk, ugye, ha bogarak rajta vannak, minél hamarabb el kell távolítani, hogy nem marhassa meg a fóliát” – közölte Oláh Péter, az autódekor.eu munkatársa.

Az új rendelet nemcsak a színt, hanem a tarifát is egységesíti. Megszűnik minden egyedi árszabás, hétfőtől városon kívül és belül, éjjel és nappal egységesen 280 forintot kell fizetni egy kilométerért. A tarifák eddig nagyjából 160 és 320 forint között mozogtak kilométerenként. „Azért volt erre szükség, nem csak nálunk, hanem Európa nagyon sok városában, mert nagyon komolyan visszaéltek a taxisok a jelen pillanatban 70 féle tarifával, amivel dolgoznak. Átláthatatlan, ellenőrizhetetlen kontrolálhatatlan volt” – közölte Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.

A taxikba úgynevezett csendes címkiadó rendszert kell beszerelni, vagyis vége a hangos CB rádiónak, a következő utas címét egy képernyőről olvassa le a taxisofőr. Az új rendelet ezek mellett 10 évben maximálja a taxi életkorát, megszabja a teljesítményét, és a csomagtartó méretét is. (logsped)

2013.08.01.