A MÁV-START Zrt. 2010. március 1-jétől vezeti be a vasúti utazásban a díjmentes regisztrációs jegyet. A jegytípust a 6 éven aluli gyermekeknek, a 65 éven felülieknek, valamint a hadirokkantaknak, hadiözvegyeknek és menekülteknek szükséges megváltaniuk.
A regisztrációs jegy a gépesített jegypénztárakban váltható meg március 1-jétől. Ha az adott állomáson vagy megállóhelyen nincs vasúti pénztár, vagy az nem gépesített, illetve az nincs nyitva, akkor a regisztrációs jegy a vonaton a jegyvizsgálónál váltható meg.
A regisztrációs jegy megváltásának elmulasztása 2010. július 1-jétől pótdíjazással jár.
Ha az utazás megkezdése előtt a nyitva tartó gépesített pénztárban lehetősége lett volna az utasnak a regisztrációs jegyét megváltania, és azt elmulasztotta, akkor a jegyvizsgálónál 500 Ft pótdíjat is kell fizetnie.
A regisztrációs jegy, a többi menetjegyhez hasonlóan elővételben is megváltható már 60 nappal a tervezett utazás előtt. A regisztrációs jegy érvénytartama korlátozott, a jegyen feltüntetett érvényesség napján az utazást meg kell kezdeni.
A regisztrációs jegy bérlet vagy menettérti jegy formában nem adható ki, de a visszautazás időpontjának ismeretében már az odaút jegyváltásakor kérhető a visszaútra is a regisztrációs jegy. Ilyenkor az utas nem menettérti regisztrációs jegyet kap, hanem két különálló, egy útra szóló regisztrációs jegyet az oda- és a visszautazás tervezett napjára és viszonylatára.
A pénztárak előtti sorban állás elkerülése érdekében a MÁV-START Zrt. folyamatosan figyelemmel kíséri az utasforgalmat. Az igényekhez és lehetőségekhez igazítva esetenként mozgó jegyárusok is segítik majd a jegyváltást.
Egyéb regisztrációs jegyváltási lehetőségek
A regisztrációs jegy gépesített pénztárakban történő megváltásán túl az utasok az internetes jegyértékesítési rendszert is igénybe tudják venni abban az esetben, ha a regisztrációs jegyen kívül más jegyfélét is vásárolnak, vagy a regisztrációs jeggyel történő utazásukhoz helyjegyet, IC-pótjegyet kérnek.
Regisztrációs jegyet telefonon is megrendelhetnek az érintett utasok, az eddig már megszokott, például InterCity jegyekhez hasonlóan. A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a feláras vonatok esetében a helyjegy, pótjegy mellé kérhető regisztrációs jegy is.
Megrendeléskor az utasnak meg kell adnia, hogy melyik feláras vonattal mikor kíván utazni, illetve azt, hogy az IC pót- és helyjegyhez, IC pótjegyhez, helyjegyhez milyen jogcímen van szüksége regisztrációs jegyre, valamint nevet is hozzárendelnek a telefonos foglaláshoz.
A megrendelés felvételével egyidejűleg a telefonáló egy 10 jegyű kódszámot kap. A MÁVDIREKT-en keresztül, telefonon megrendelt jegyeket csak gépesített jegypénztárakban lehet átvenni. A jegyátvételkor meg kell adni a 10 jegyű kódszámot, illetve a pénztárkezelő egyeztetésre kéri a rendelésnél megadott nevet. Amennyiben egyezik a név, a pénztáros kinyomtatja a megrendelt jegyeket és átadja az utas részére.
Ügyfélszolgálat, normál tarifájú budapesti szám MÁVDIREKT (MÁV info).
+36 (1) 3 49 49 49 belföldről hívható szám
+36 (1) 444 44 99 külföldről hívható szám
(logsped)
2010.02.16.