Eredményt hirdetett a MÁV-START a használt vasúti személykocsikra kiírt tenderében. Az ÖBB szállíthat összesen ötvenöt schlieren személykocsit. (RegionalBahn)
Az ÖBB-nél feleslegessé vált ötvenöt "Lange Schlierenwagenek" személykocsit 6,5 millió euróért, hozzávetőlegesen 2 milliárd forintér 49 személykocsi és további 6 vezérlőkocsi vásáról a MÁV-START.
A személykocsik a Schlieren becenevű, svájci licensz alapján Ausztriában készültek. Ezeket az úgynevezett hosszú Schlierenket 1980-tól gyártották.
A Vonatösszeállítás szerint maximálisan 140 km/h-ra képes, tárcsafékes, önműködő ajtókkal szerelt kocsik másodosztályúak, a vezérlőkocsikban többcélú, kerékpárszállításra is alkalmas tér is van.
A tender feltétele volt, hogy a vezérlőkocsik működjenek a Taurus becenevű, korszerű Siemens-mozdonyokkal. Így elvileg úgynevezett ingavonatokat lehet összeállítani, amelyek teljes sebességgel közlekedhetnek mindkét irányba, vagyis a végállomásokon a szerelvények szétkapcsolása, a mozdony átállása nélkül megoldható az irányváltás időt és pénzt megtakarítva.
(logsped)
2015.01.02.