FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Menet közben mérik a tehergépjárművek tengelysúlyát
A 89 új, 15 milliárd forintnyi uniós forrásból kiépülő berendezés a járművek súlyát megállítás nélkül, menet közben méri. A beruházás a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében valósul meg, két részben.
Több mint 15 milliárd forintból, teljes egészében uniós támogatással, 89 tengelysúlymérő állomás telepítéséről döntött a kormány - az erről szóló határozat a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg. A projekt keretében az ország 89 pontján telepítenek a tehergépjárművek tengelysúly-mérésére alkalmas rendszert, amely a járművek súlyát megállítás nélkül, menet közben méri. A jelenlegi tengelysúlymérő állomásoknál meg kell állniuk a járműveknek.
A beruházás a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében valósul meg, két részben. A nagyobb, 10 milliárd 882 millió forintos mérési pontokat részben a transzeurópai közlekedési folyosón (TEN-T) alakítják ki. Az egyéb utakon épülő állomások költségvetése 4 milliárd 147 millió forint.
A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a belügyminiszter bevonásával április végéig vizsgálja felül a közúti ellenőrzésre és az ahhoz kapcsolódó bírságolásra, továbbá az útvonal-engedélyezésre vonatkozó szabályokat. A beszedett túlsúlydíjat a közúthálózat üzemeltetésére, fenntartására, felújítására kell fordítani. Jelenleg a túlsúlyos járműveknek a megtett kilométerek arányában kell bírságot fizetniük.
(logsped)
2015.04.10.
|
|
|
|
|