LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
 Logisztika
    Logisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
 Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
 eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
 Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
 Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
 Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
 Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
 Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
 EU
    Európai unió
 Egyéb
    Linkgyűjtemény menü
    Rendezvények
    Archívum


Vasút


Három év múlva szabadverseny a vasúti teherszállításban

Az Európai Parlament (EP) és az EU miniszteri tanácsa között megszületett a megállapodás arról, hogy 2007. január 1-jén teljessé válik a vasúti teherszállítás közösségi szintű liberalizálása - jelentették be szerdán Brüsszelben.

Az Európai Bizottság úgynevezett második vasúti csomagjáról létrejött egyezség értelmében a nemzetközi teherszállításban 2006. január 1-jétől szabaddá válik a verseny, amely egy évvel később a tagállamok belső vonalaira is kiterjed.

Ez megállíthatja a vasúti teherszállítás piaci részesedésének az utóbbi évtizedben tapasztalt folyamatos csökkenését - állította a megállapodással kapcsolatban Loyola de Palacio asszony, a testület közlekedési kérdésekért is felelős alelnöke, a soros elnökség nevében pedig Seamus Brennan ír közlekedési miniszter.

A vasút részesedése jelenleg a 8 százalékot sem éri el a teherszállítás közösségi piacán, és az első vasúti csomag megvalósításának késlekedése miatt a tagállamok felében csökkent a vasúton szállított teheráruk mennyisége.

A tagállamok később szerették volna bevezetni

A piacnyitás menetrendjének meghatározásáról folytak a legnagyobb viták az uniós intézmények között. Az EP azt szorgalmazta, hogy már 2006. január 1-jére tegyék teljessé a liberalizálást, vagyis erre az időpontra nyissák meg a tagországok belső vonalain történő szállítás (az úgynevezett kabotázs) piacát is a verseny előtt. A tagállamok ezzel szemben a köztük korábban létrejött egyezség alapján 2008. január 1-jei időpontot helyeztek kilátásba.

Az EP és a tanács közötti megállapodásban szereplő 2007. január 1-jei dátumot végül e két álláspont közötti kompromisszumként fogadták el az egyeztető eljárás során.

A bizottsági csomag további fontos eleme a vasúti biztonsággal kapcsolatos irányelvre tett javaslat, amelyben mind a vasúti infrastruktúrák üzemeltetői, mind a vasúttársaságok számára meghatároznák az egységesen teljesítendő biztonsági követelményeket.

Az intézkedési terv részeként a bizottság javaslatot tett egy Európai Vasúti Ügynökség felállítására is, amelynek az lenne a fő feladata, hogy támogassa a vasutak együttműködési képességének és a biztonságnak az erősítésére irányuló tevékenységeket. Az intézmény közös biztonsági normákat határozna meg, illetve kifejlesztené és működtetné a biztonsági követelmények érvényesülésének megfigyelésére szolgáló rendszert.

Az egyeztető eljárás során a parlament és a tagállamok arról is megállapodtak, hogy mielőbb megkezdik a bizottság március 3-án előterjesztett harmadik vasúti csomagtervének a vizsgálatát. E program 2010 januárjától a nemzetközi személyszállításra is kiterjesztené a vasúti szolgáltatások teljes liberalizálását.

Emellett javaslatokat tartalmaz az utasok jogainak hatékonyabb védelmére, a mozdonyvezetők képesítési rendszerének összehangolására, valamint a teherszállítási szolgáltatások minőségének javítására is.(NSZ)
2004. 03. 18.

Hírlevél: Név, E-mail
 

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped