A svájci vasútijármű-gyártó Stadler leszállította az Elron észt üzemeltetőnek a 38 darabos Flirt-flottának az utolsó járművét is a 2010-es megrendelés alapján.
A Stadler, ahogyan korábban is, ismét előszállítással teljesítette a projektet.
Az Elron összesen 12 háromrészes és 6 négyrészes villamos-, valamint 8 háromrészes és 6 négyrészes dízelvonatot rendelt a Stadlertől, így ez az eddigi legnagyobb közbeszerzés a független Észtország történetében.
A beszerzés Magyarország szempontjából is fontos, ugyanis mindegyik vonat kocsiszekrénye a Stadler szolnoki üzemében készült.
Az összesen 120 kocsiszekrényre 250 ezer munkaórát fordítottak a hazai szakemberek, ami jelentős magyarországi gyártási hányadot jelent a projektben.
Az első villamos motorvonatot 2013 júliusában, az első dízeljárművet pedig 2014 januárjában állította üzembe az Elron. A járművek az üzembe helyezés óta összesen 1,2 millió kilométert futottak az észt vasúti hálózaton és hozzávetőleg 5 millió utast szállítottak.
A vonatok megbízhatóságát jól mutatja, hogy rendelkezésre állásuk folyamatosan 99,5 százalék körül alakul. Az új járműveknek is szerepük volt abban, hogy forgalomba állításuk óta 45 százalékkal nőtt Észtországban a vasúton utazók száma.
(logsped)
2014.07.28.