Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Google
Archívum 2002

Villamosították a transzszibériai vasútvonalat
Hetvenhárom éves munka után befejeződött a világ leghosszabb vasútvonalának, a transzszibériainak a villamosítása.
A legendás vasútvonal 9 ezer kilométer hosszú, és Moszkvát az orosz Távol-Kelettel köti össze.
2002. 12. 27.

Megállapodás a TIR okmányok garanciájáról
Az (IRU) megegyezett az Orosz Állami Vámbizottsággal, ezért visszavonta a 2002. december 10-i határozatát a TIR okmányok garanciájának 2002. december 25-i hatállyal történő felfüggesztéséről az Orosz Föderáció területén.
2002. 12. 20.

Az NA Rt. döntött a három új autópályaszakasz építőiről
A Hídépítő- Betonút Konzorcium, az EGUT-DEBMUT közös vállalkozás, illetve a Strabag Kft. jutott megbízáshoz a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. autópályaépítési tenderein.
2002. 12. 16.

Új határátkelőhely és logisztikai központ avatás
Lamperth Mónika magyar és Ernst Strasser osztrák belügyminiszter avatta fel szerdán a Szentgotthárd-Heiligenkreuz-i ipari parkban az új határátkelőhelyet és az ipari park osztrák oldalán felépült logisztikai központot.
2002. 12. 12.

Új üzletágvezetők a MÁV Rt.-nél
A vasúti reform meghatározó lépéseként az európai uniós követelményeknek megfelelő új szervezeti struktúrát vezet be a MÁV Rt. Az rt.-n belül 2003 január 1-jétől négy üzletág kvázi önálló vállalatként fog működni.
Január 1-jétől a személyszállítási üzletág vezető Vizsy Ferenc, az árufuvarozási Kovács Imre, a gépészeti és vontatási dr. Csiba József, az infrastruktúrai pedig dr. Zsákai Tibor lesz.
2002. 12. 09.

Harmadik generációs motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon
Az Opel Magyarország Autóipari Kft. szentgotthárdi motorgyárában december elején elkezdődött az új, harmadik generációs motorok sorozatgyártása.
2002. 12. 08.

Felavatták az M3-as új szakaszát
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter csütörtökön, Füzesabony határában felavatta az M3-as autópálya, a Miskolc felé vezető M30-as bekötő út 65,3 kilométeres szakaszát.
A beruházás, amelynek keretében az útpályán kívül 64 híd, közöttük az oszlári Tisza-híd, hét csomópont, illetve a 35-ös főút Polgárt elkerülő szakasza is megépült, mintegy 80 milliárd forintba került.
2002. 12. 06.

A Rába eladta motorgyárát
A Rába Járműipari Holding Rt. - stratégiai célkitű zéseivel összhangban és intenzív szerkezetátalakítási programjának megfelelően - 2002. november 30-ai hatállyal értékesítette a Rába Motorgyártó Kft-t.
2002. 12. 03.

Befejeződött az M7-es autópálya felújítása
Teljesen megújult az M7-es mindkét pályája Érdtől Zamárdiig.
Átadták a forgalomnak az M7-es bal pályájának Érd és Balatonaliga közötti felújított szakaszát. A munkálatok 60 milliárd forintba kerültek a Nemzeti Autópálya Rt.-nek. A sztráda minden bizonnyal fizetős lesz január 1. után
2002. 11. 28.

Jövőre megnyílik a Győr-péri repülőtér

Megkezdődött a Győr-péri repülőtér fejlesztése; a 4 millió eurós beruházási összeg több mint felét a PHARE CBC pályázaton nyerte el Győr-Pér Repülőtér Fejlesztő Kft., ezt egészíti ki nagyjából fele-fele arányban az állami forrás és a saját rész - közölte Vadász László, ügyvezető igazgató. Elmondta: a mintegy 25 százalékos saját rész kisebb hányadát a győri, a péri és a Győr-Moson-Sopron megyei önkormányzat biztosítja, a nagyobb részét a győri Audi finanszírozza.
2002. 11. 25.

IV. Nemzetközi Közlekedési Konferencia
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2002. november 2122-én rendezte meg Szegeden a IV. Nemzetközi Közlekedési Konferenciát, "400 nappal az EU csatlakozás elött" címmel. A konferencia egyik fővédnöke Dr. Csillag, gazdasági és közlekedési miniszter volt. A rendezvény keretében áttekintették a közlekedés legfontosabb területeinek (nemzetközi árufuvarozás, személyszállítás, szállítmányozás, vasút, folyami és tengeri hajózás, repülés) helyzetét az Európai Unióhoz való csatlakozás tükrében, számba vették az ágazat előtt álló feladatokat és problémákat.
2002. 11. 22.

Menesztették a GYSEV elnökét
GYSEV Rt. közgyűlés menesztette Berényi Jánost, az igazgatóság elnökét és helyére Szabó Andrást, az igazgatóság egyik tagját választotta.
2002.11.20.

A magyar fuvarozók és az EU

A magyar közúti fuvarozóknak 2002 végéig kell teljesíteniük az európai uniós követelményeknek megfelelő szakmai és piacrajutási feltételeket, ami jelentősen csökkentheti a fuvarozó vállalkozások számát - mondta Szilágyi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezető-helyettese november 13-án Budapesten. Az országban jelenleg huszonhétezer fuvarozó vállalkozás működik.
2002. 11. 14.

Fejlesztés Sármelléken

A kormány a Nemzeti fejlesztési terv keretében rövidesen félmilliárdos támogatást juttathat a sármelléki repülőtérnek, ami a hat-nyolcszázmillió forintos fejlesztési igény jórészét fedezi.
2002. 10. 13.


Csökkenő adókedvezmények a fuvarozóknak

A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete szerint a készülő adótörvény- módosítási tervezet szerint az EURO-1 környezetvédelmi normát teljesítő haszongépjárműveknél a gépjárműadó-kedvezmény megszűnik, míg a 2-es és 3-as járművek esetén csökken.
2002. 11. 06.


A Maspedé lett a Hungarocargo

A Masped Rt. megvásárolta meg a Hungarocargo Nemzetközi Szállítmányozási Kft. 85 százalékos tulajdonrészét a Hungarocamion Rt.-től - tájékoztatta Kautz István, a Masped Rt. elnök-vezérigazgatója, az MTI-t. Hozzátette: a vételárat az eladó kérésére üzleti titokként kezelik.
2002. 10. 24.


Kistérségi támogatási alap: egymilliárd forinttal indul

A kormány létrehozta a kistérségi támogatási alapot, amely egymilliárd forintot biztosít a területi különbségek csökkentésére. A pályázatokat december elsejéig kiírják, és a korábbi 9 helyett 42 kistérség kerül a kedvezményezettek közé.
2002. 10. 21.

A Mahart újraindítaná a tengerhajózást
A MAHART Magyar Hajózási Rt. szakemberei a napokban megkezdték az orosz államadósság fejében kapott negyedik tengerjáró hajó átvételét az orosz partnertől, s az utolsó, ötödik hajót is várhatóan még idén átveszik.
A korábbi három járművet az átvételt követően értékesítette a hajózási cég, miután az előző kormány egy határozatában a tengerhajózás megszüntetéséről döntött 2000 októberében. Bár a kormányhatározat jelenleg is érvényben van, a MAHART vezetése arra számít, hogy egy újabb határozattal lehetősége nyílik a tengerhajózás újjáélesztésére.
2002. 10. 02.

Még mobilabb flottakövetés!

A továbbfejlesztett i-Fleet Plusz műholdas gépjárműkövető és -irányító rendszer révén a világon bárhonnan, Interneten keresztül követhető és irányítható a teljes gépjárműpark.>>>
2002. 07. 15.

2002-ben tovább növekedett az "Ipari Park" cím viselésére jogosult parkok és szervezetek száma
2002-ben 9 pályázó nyerte el az "Ipari Park" címet.
Ezzel együtt 155-re növekedett az "Ipari Park" cím viselésére jogosultak száma. >>>
2002. 09. 7.

Kötelező biztosítás liberalizációja
A nyolc érintett biztosítótársaságnak október 30-áig kell nyilvánosságra hoznia új kötelező felelősségbiztosítási tarifáit, amelyeket immáron már semmilyen állami szabályozás nem maximál.
2002. 09. 23.


Logisztika - Hatékonyság - Nemzeti Fejlesztési Terv

Az MTA Marketing Bizottság Logisztikai Albizottsága és a Magyar Logisztikai Egyesület, az MM Cargo Kft támogatásával, a Magyar Tudomány Napja rendezvénysorozat keretében, Logisztika - Hatékonyság - Nemzeti Fejlesztési Terv címmel tudományos konferenciát redezett tegnap.
Baráth Etele, a Miniszterelnöki Hivatal, Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások Hivatalának politikai államtitkára Bevezető előadása keretében - A Nemzeti Fejlesztési Terv koncepcióját ismertetette.
Némon Zoltán, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Technológiapolitikai Főosztály logisztikai vezetője - A Széchenyi Terv főbb logisztikai eredményei és jövője, Móricz Sándor, a Magyar Logisztikai Egyesület képviseletében - A hatékonyság fokozása logisztikai módszerekkel és ezek hatása a Nemzeti Fejlesztési Tervre címmel tartott előadást
2002. 10. 31.

Kényszervállalkozók - napjaik meg vannak számlálva
Alapjaiban rendezheti át a hazai munkaerőpiacot a törvénymódosítás, mely a színlelt szerződések kiszűrését szolgálná. A jelenlegi helyzet tarthatatlan - ebben teljes az egyetértés, de a kiútról eltérően vélekednek az érintettek.
Az őszre tervezett törvénymódosítás célja, hogy a munkakör, a munkabér és a munkahely megnevezését tartalmazó szerződéseket automatikusan alkalmazotti jogviszonynak minősítsék.
2002. 09. 19.

Augusztus 28-tól igényelhető a Széchenyi-kártya
A kisvállalkozások számára létrehozott Széchenyi-kártyát, amely 500 ezer, illetve 1 millió forintos hitelkeretet biztosít augusztus 28-tól lehet igénybe venni. Az új konstrukcióban folyósított hitel éves kamata a jelenlegi állapotok szerint 11 százalék körül várható.
Széchenyi Kártya >>>
2002. 08. 28.

Bizontalanná válhat az ipari parkok jövője
Levélben fordult Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterhez az Ipari Parkok Egyesület (IPE) vezetősége, konzultációt kérve a Széchenyi-terv ipari parkokra vonatkozó pályázatának megszüntetése ügyében. Az IPE vezetői szerint a támogatások megszüntetése veszélybe sodorhatja az ott foglalkoztatott százhúszezer ember jövőjét, amely azért is lényeges, mert az ipari termelés negyedét, az ipari export negyven százalékát az ipari parkokban működő cégek adják.
2002. 08. 16.

Újabb esztergomi autóipari beruházás
A japán Diamond Electric Magyarország Kft, csaknem másfél milliárd forintos beruházással új gyújtótekercsüzemét Esztergomban, a Suzuki gyárának közvetlen szomszédságában építette fel.
Az üzemben 60 embernek tudnak munkát biztosítani.
2002. 08. 8.

Újabb SAP-bevezetés az államigazgatásban
A Synergon Informatika Rt. nyerte meg a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatósága (MKGI) új integrált ügyviteli rendszer bevezetésére kiírt tenderét. Ennek keretében a Synergon fogja megvalósítani az MKGI számára a pénzügyi és számviteli folyamatok támogatását, a vezetői és felügyeleti információs igény kielégítését, a papíralapú ügyintézés minimálisra csökkentését. A Synergon az integrált ügyviteli rendszer első fázisát 2002. december 31-én adja át.
2002. 07. 11.

Versenyhátrányban a fuvarozók

Több nyugat-európai országban is olcsóbb a gázolaj, mint Magyarországon. A fuvarozószakma szerint ez kedvezőtlenül érinti a hazai vállalkozásokat.
2002. 07. 3.

Gyorsabb lett a vasúti határátkelés, kulturáltabb a vámkezelés
Gyorsabb lett a vasúti határátkelés, csökkent a késések ideje - hangzott el június 24-én, hétfőn a MÁV Rt., a Vám- és Pénzügyőrség és a Határőrség közötti megbeszélésen. Sárdi Gyula, a MÁV vezérigazgató-helyettese, Dr. Bencze József vezérőrnagy, a VPOP rendészeti főigazgatója és Béndek József, a Határőrség országos parancsnoka aláírta a következő évi együttműködési megállapodást is.
2002. 06. 27.

Megalakult BILK Logisztikai Rt.
A közelmúltban megalakult a BILK Logisztikai Rt., melynek többségi tulajdonosa, a VOLÁN Tefu Rt.
Az Rt. vezérigazgatójának Marján Miklóst nevezték ki.

A Budapesti Intermodális Logisztikai Központ Komplex Programot, amelynek megvalósításában és működtetésében a VOLÁN Tefu Rt. szakmai befektetőként, hosszú távú stratégiai céljaival összhangban vesz részt, a Kormány a magyarországi logisztikai szolgáltatási központok fejlesztésére, a kombinált áruszállítás részarányának növelésére irányuló állami célkitűzés keretei között, a Magyar Köztársaság közlekedéspolitikájának részeként 1993.-ban hagyta jóvá.>>>
2002. 05. 8.

Közösen készül az EU-csatlakozásra a két magyar vasúttársaság
A Magyar Államvasutak Rt. és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. vezetői -Endrédy István, a MÁV Rt. Igazgatóságának elnöke, Berényi János, a GYSEV Rt. elnök-vezérigazgatója, Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója - a közelmultban egyeztették az európai uniós csatlakozásból eredő feladatokat. Az együttműködést különösen indokolttá teszi, hogy 2003. március 15-től az európai integrációban érdekelt államoknak meg kell nyitniuk vasúti pályáikat a különböző vasúttársaságok előtt.
2002. február 26.

Folyamatosan törleszti tartozását a Jugoszláv Vasút
A Jugoszláv Vasutak újabb erőfeszítéseket tesz az adósság csökkentésére -jelentette ki Predrag Nikolic, a Jugoszláv Vasutak vezérigazgatója a közelmúltban, Budapesten a Kukely Márton MÁV-vezérigazgatóval folytatott tárgyaláson.
A tervek szerint három éves időszak alatt törleszt mintegy 10 millió svájci frankos részt. Az adósság egy részének a törlesztése pedig kompenzációban történik, melynek keretében többek között személyszállító vasúti kocsik felújítást fog végezni.
2002. február 19.

Vasútfejlesztések
Ötmilliárd forintot költ a MÁV Rt. a Horvátország felé vezető Dombóvár-Gyékényes vasútvonal rehabilitációjára. Költségvetési, illetve ISPA-forrásból, EIB-hitelből négy vasúti fővonal felújítása kezdődik el az idén, a gyékényesi mellett MÁV-pénzből valósul meg a Szedres-Szekszárd szakasz átépítése.
2002. február 12.

Korszerű motorvonatokat vásárol a Siemenstől a MÁV

A korszerű motorvonatok többek között a Balaton északi partján fognak közlekedni
2002. január 29.

Ismét csökkent a jegybanki alapkamat
Az utóbbi időszak gazdasági és pénzügyi fejleményeinek mérlegelése alapján a Magyar Nemzeti Bank, a Monetáris Tanács döntése alapján 2002. január 22-i hatállyal 9,50%-ról 9%-ra, 50 bázisponttal mérsékelte a jegybanki alapkamatlábat.
2002. január 24.

Ismét csökkent a jegybanki alapkamat
A Magyar Nemzeti Bank, a Monetáris Tanács döntése alapján, 2002. január 8-i hatállyal a jegybanki alapkamatot 9,75 %-ról 9,5 %-ra csökkentette.
2002. január 9.

Január 1-jétől megszűnt az LRI

A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) január 1-jével megszűnt, tevékenységét a továbbiakban a jogutód szervezetek - a Budapest Airport Rt. és a Hungarocontrol - végzik.
2002. január 2.

Az év logisztikai szakembere
Iszák Tibort, a Raaberfreit Kft. vezérigazgatóját választotta az év logisztikai szakemberének, a Navigátor Logisztikai folyóirat. (MTI)
2002. január 14.

Ipari park létesül a zalai Türjén
A középső Zala-völgy legnagyobb községe, Türje összefüggő termelési-raktározási övezetét a gazdasági tárca ipari parkká nyilvánította; a hároméves fejlesztési program még az idén megkezdődik.
A 27 hektáros ipari parkot 11 hektár önkormányzati tulajdonú területtel bővítik. Kétszázmillió forint költséggel jövő év végére elkészül a teljes infrastruktúra, valamint a központi épület
2002. január 10.

5 százalékos áremelkedés a vasúti személyszállításban
A Magyar Államvasutak Rt. (MÁV) közleménye szerint átlagosan 5 százalékkal emelkednek a vasúti személyszállítás bruttó díjtételei 2002 január 1-től.
2001. december 29.

Új Ipari Park címek 2001-ben

A Széchenyi-terv keretében Matolcsy György gazdasági miniszter 2001. szeptember 15.-i döntése alapján öt pályázó, 2001. november 29.-i döntése alapján nyolc újabb pályázó jogosult az Ipari Park cím viselésére. Ezzel a magyarországi ipari parkok száma 146-ra emelkedett. (1997-ben 28, 1998-ban 47, 1999-ben 37, 2000-ben 21 park nyerte el az "Ipari Park" címet.). >>>
2001. december 21.

Csökkent a jegybanki alapkamat
A Magyar Nemzeti Bank, a Monetáris Tanács döntése alapján, 2001. december 11-i hatállyal a jegybanki alapkamat 10,25 %-ról 9,75 %-ra változott.
2001. december 17.

PHARE támogatás a szombathelyi Claudius ipari és innovációs parknak
Teljesen kiépült a szombathelyi Claudius ipari és innovációs park infrastruktúrája. A 870 millió forintos beruházást 540 millió forinttal támogatta a PHARE-program.
2001. december 10.

PHARE támogatással készül el a nyíregyházi ipari park kettes számú csomópontja
December 31-éig befejeződik a nyíregyházi ipari park kettes számú csomópontjának kialakítása, mely 600 ezer eurós PHARE támogatással készül el.
Az önkormányzat egy 13 hektáros területet vett meg az ipari park részére, melyet december 31-ig 800 forintos négyzetméterenkénti áron vehetnek meg az ipari parkban megjelenő kis- és középvállalkozások.
2001. december 5.

Felújították a központi épületet a nyíregyházi repülőtéren.
Nyolcmillió forintér felújították a központi épületet a nyíregyházi repülőtéren. Ezzel jelentős lépést tettek a repülőtér hasznosítása területén.
2001. november 10.

Új repülési magazin
Főként a katonai repüléssel foglalkozik a napokban először utcára kerülő Top Flight repülési magazin. A havilapot a Top Gun korábbi stábja készíti, akik már több mint egy évtizede tárják az érdeklődők elé a katonai repülés múltjának és jelenének híreit, tájékoztatva a szakterület fejlesztéseiről is. A lap szerkesztői és szerzői - szinte kivétel nélkül a repülésben dolgoznak - a laikus és szakmai közönségnek egyaránt ajánlják lapjukat.
2001. november 10.