LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Kőröshegyi völgyhíd

Elkészül a Kőröshegyi völgyhíd

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter 2007. augusztus 8-án átadta a forgalomnak az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,7 kilométeres szakaszát, és annak részeként a Kőröshegyi völgyhídat.



A miniszter az átadáson elmondta: az országot átszelő autópálya építése 1964-ben kezdődött, ám 40 év alatt csak a fele készült el, míg a másik fele 2004-2008 között épült, illetve épül meg. Hozzátette: az új szakasz elkészültével Budapest és Balatonkeresztúr között végig autópályán közlekedhetnek az autósok, a Balaton teljes déli parti szakaszán mentesülhetnek a tóparti települések az átmenő forgalomtól. A miniszter jelezte, hogy hamarosan, augusztus 24-én átadják az M7-es egy újabb 12 kilométeres szakaszát Sormás és Nagykanizsa között, 2008. május végére pedig elkészül az M7-es autópálya utolsó 37 kilométeres szakasza az országhatárig.

A Zamárdi és Balatonszárszó közötti autópálya szakasz és a híd összességében 76 milliárd forintba került, kivitelezője a Hídépítő Strabag konzorcium.

A Kőröshegyi völgyhíd építése

A Kőrőshegyi Völgyhíd a legnagyobb völgyhíd a 15 műtárgy közül, amelyet a Hídépítő Zrt. az M7-es autópálya Zamárdi - Balatonszárszó közötti 14,7 km-es szakasz részeként épített.

Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Kivitelező: Völgyhíd Konzorcium az autópálya szakaszra (Hídépítő Zrt., Strabag Zrt.)

Hídépítő Zrt. a Kőröshegyi völgyhídra

Mérnök: Metróber Kft.

Felelős tervező: Hídépítő Zrt.

Társtervező: Pont Terv Zrt.

Kiviteli szerződés aláírása: 2004. május 7.

Befejezési határidő: 2007. augusztus 12. ( átadás augusztus 8.)

A VÖLGYHÍD

Hossza: 1872 m

Szélessége: 23,80 m (2 x 2 forgalmi sáv)

Legnagyobb magassága: 88 m

Pillérek száma: 16 (17,70 m - 79,70 m közötti magassággal)

Nyílások száma: 17 (60 m + 95 m + 13 x 120 m + 95 m + 60 m)

Pálya: 4000 m vízszintes sugarú ívben, 2,86%-os hosszirányú és 2,51%-os keresztirányú esésben

Alépítmény: 9 próbacölöp fúrását, majd próbaterhelésüket O 1200, O 1500 mm-es SOIL MEC típusú vasbeton szerkezeti cölöpök fúrása követte, változó mélységgel 22 - 31 m, és mennyiségi kiosztással 35 – 48 db, a cölöpfejeket összefogó alaptestekről (a legnagyobb 27m x 20m x 3,50m) indult a pillérek felmenő falazatának építése kúszó zsalus technológiával 5 m-es szakaszokban felfelé haladva, minden pillérben acél vizsgáló lépcső és kettőben személy/teherfelvonó lift is található

Felszerkezet: egy keresztmetszetű, két cellás feszített vasbeton trapéz szekrénytartó, magassága támasz fölött 7 m, nyílásközépen 3,50 m

Segéd/szerelő híd:

158 m hosszú, 1542 t acél szerkezet, 172 hidraulikával, mely két előretolható főtartóból és az azokra felfüggesztett két nyitható kivitelű mozgó zsaluzó kocsiból állt, ez a segédszerkezet szolgálta a híd felszerkezetének építését kezdetben konzolosan szabad betonozásos technológiával.

Később a terepviszonyok lehetővé tették, hogy az 5-ös és 13-as számú pillérek között a felszerkezet építése gyártópadon előregyártott, majd felemelt zömökkel, szabadon szerelt technológiával folytatódjon, a segédszerkezet ehhez történő, megfelelő szerkezeti átalakítása révén. Az utolsó elempár felemelésére 2007. március 31.-én került sor a 8-as (77,50 m magas) pillér feletti hídágon.

Ez ugyan az utolsó emelés volt, de ettől a művelettől akkor még nem ért össze a híd, mégkét zárás hiányzott. Az egyik a 7-es és 8-as számú pillérek közötti 5 méteres zárózöm elkészítése monolit betonozással, majd a 2007. május 5.-i utolsó felszerkezeti betonozással végződő utolsó zárás, ami a 8-as és 9-es számú pillérek közötti középső, úgynevezett végső zárást jelentette, szintén 5 méteres zárózöm elkészítésével.

A híd ettől az időponttól vált teljes hosszában végigjárhatóvá, vagyis ért össze folytatólagosan. Ezután még folytatódott a híd két végén már elkezdett szegélyépítés, középső elválasztó sáv építése, vezető és üzemi korlátok szerelése, szigetelési, aszfaltburkolat készítési munkálatok a pályatesten, az egyéb, komplettírozási munkákkal együtt.

Ezzel egyidőben történt a híd felszerkezetének a belsejében a csapadékvízelvezető rendszer kiépítése a kültéri vízépítési műtárgyakkal együtt, valamint a villamos targonca közlekedését szolgáló járdák elhelyezése a szekrényben. (logsped/GKM)
2007.08.14.
Hirdessen Ön is itt eTarget linkek létrehozása  
  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped