Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A kormány megkülönböztetett figyelemmel kíséri a közúti fuvarozást

A kormány kiemelt figyelemmel kíséri a közúti fuvarozó alágazatot, amely a GDP 6 százalékát termeli - mondta Kovács Gyula, a logisztika és közúti fuvarozás fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott tanácsadója csütörtökön a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) konferenciáján Budapesten. (MTI)

Felidézte, hogy a kormány az alágazat fejlődését akadályozó tényezők lebontására, a hazai fuvarozók versenyképességének javítására határozatot fogadott el a múlt évben, amelynek végrehajtására már születtek intézkedések.

Kovács Gyula kifejtette, a hazai vállalkozások versenyhelyzetét jelentősen rontja a főleg harmadik országból származó fuvarozók engedély nélküli illegális piaci tevékenysége. Ennek kiszűrésére növelik az ellenőrzés hatékonyságát, és járművisszatartás mellett helyszíni bírságot szabnak ki az illegálisan dolgozókra. Az illegális tevékenység felszámolása érdekében az adóköteles fuvarozói engedélyekhez az illetékbélyeget júliustól előzetes átutalással kell megfizetni - mondta a szakember.

A tanácsadó kiemelte: a kormány a versenyképesség javítására könnyített a fuvarozók közterhein, példaként említette, hogy januártól a termelőeszközként használt járművekre a vagyonátírás már illetékmentes a gazdálkodó szervezetek esetében, a fuvarozók az iparűzési adóból leírhatják az útdíj egy részét, bevezették a szerelvényenkénti gépjárműadózást, ami a vállalkozások többségének előnyösebb szabályozás.

Kovács Gyula előadásában elmondta, a bürokrácia csökkentését eredményezi, hogy új járműveknél a jövőben elfogadják a típusengedélyt, a használt eszközöknél pedig a műszaki engedélyt annak érvényességi idejéig a magyarországi forgalomba állításhoz.

A miniszterelnöki megbízott tanácsadója kitért arra, hogy a magyar fuvarozók relatív versenyhátrányban voltak a nyugat-európai társaikkal szemben az alacsonyabb napidíj miatt is, ezért ennek összegét emelték. A szakember megemlítette azt is, hogy dolgoznak a kamionparkolók fejlesztésének koncepcióján, a turista buszok parkolási lehetőségeinek kialakításán.

Földi László titkosszolgálati szakértő a konferencián a többi között kiemelte, hogy logisztika nélkül nincs gazdaság, ha valaki a logisztikát támadja, azzal a gazdaságot is.

Megismételte korábbi álláspontját, ha a migráció így folytatódik, Európa el fog veszni, a belső határok időszaki lezárását pedig az egész gazdaság megsínylené, a logisztika építése új helyzetbe kerülne.

Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a 25 éve alakult egyesület célja a logisztika társadalmasítása, ezt oktatással, rendezvények szervezésével, kiadványok publikálásával kívánják elérni. Az 500 tagú egyesület a konferencia keretében délután tartja 25 éves fennállását ünneplő ülését, ahol kitüntetésekkel ismerik el a partnerszervezetek, a tagvállalatok és egyének logisztikáért végezett tevékenységét.
(logsped)

2016.02.26.