Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Kína új repülőgépe az Airbus-al és a Boeingel versenyezne

Kínában bemutatták az első hazai gyártású nagyméretű személyszállító repülőgépet, amely a legújabb Airbus A-320-assal és a Boeing-737-es új generációjával készül felvenni a versenyt. (MTI)

A legújabb C919-es, két hajtóműves, egyfolyosós polgári utasszállító 158 üléses és egyszeri feltöltéssel átlagosan 4075 kilométert képes megtenni. A gép a Commercial Aircraft Corpration of China (COMAC) fejlesztése.

A több mint 4000 meghívott vendég és a média nyilvánossága előtt hétfőn Sanghaj Putung nemzetközi repülőterén bemutatott repülőgép a tervek szerint jövőre teszi meg első próbaútját, majd legalább 3 éven át végeznek vele tesztrepüléseket, mielőtt tényleges szolgálatba állítanák.

A Hszinhua hírügynökség jelentése szerint a COMAC már csaknem 520 rendelést vett fel a gépre 21 potenciális külföldi, illetve hazai vevőtől. A vállalat kész a rövidebb és a hosszított változatú repülőgépek gyártására is, a teherszállító és az üzleti változatot is kínálja. Az újgenerációsnak nevezett gépen a légitársaságok megrendeléseihez alkalmazkodva alakítják ki a kabint.



A C919-es száz szakember, 36 tudományos intézet és több mint 30 külföldi vállalat 7 éven át tartó fejlesztő munkájának az eredménye. A gyártásban 200 ezret meghaladó számban vettek részt műszaki szakemberek - közölték illetékesek. "A legkorszerűbb hazai és külföldi forrásokat használtuk fel, a nemzetközi szabványok alapján terveztük és gyártottuk" - jelentette ki Vu Kuang-huj, a COMAC vezérigazgató-helyettese. A repülőgép testéhez harmadik generációs alumínium-lítium ötvözeteket használtak.

Hszi Csin-ping kínai elnök hétfőn gratulált a fejlesztőknek és az első repülés gondos előkészítésére, a biztonság és a minőség szem előtt tartására hívta fel a figyelmet.

Kína 21 repülőterével és 1,3 milliárdos népességével a világ legnagyobb polgári repülési piaca. Légitársaságai évente több mint 10 millió utast szállítanak.

Egy korábban közölt információ szerint a gép fejlesztésére 9,5 milliárd dollárt irányoztak elő.

A hosszútávú tervben kétmotoros, kétfolyósos C929 és C939 javasolnak, mely 300 és 400 ülőhelyes.
(logsped)

2015.11.03.