Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Húsz IC+ vasúti kocsit gyártanak Szolnokon

Megkezdődött az IC+ vasúti személykocsik 10 + 10 darabos sorozatának gyártása a MÁV-Start szolnoki Járműjavító Üzemében. Az első kész jármű júniusban gördül ki a gyárból, decemberre pedig a teljes sorozatot legyártják. Jövőre megkezdődhet a hetven, hazai forgalomra szánt kocsi gyártása. (MI)

Bár már tavaly megkezdődött a sorozatgyártás előkészítése, a sablonok és célszerszámok elkészítése, a folyamatos gyártás csak most indult be – tudta meg a Magyar Idők Grunda Miklóstól, a járműjavító vezérigazgatójától. A technológiai sor azt teszi lehetővé, hogy júniustól másfél-kéthetente készüljön el egy-egy jármű. Jelenleg 10 + 10, nemzetközi forgalomba szánt másodosztályú, illetve többcélú személykocsit készítenek.



Utóbbiakban a kerékpárszállítási lehetőség mellett a kerekesszékkel utazóknak kialakított helyek is lesznek. Minden kocsinak csendesen kell futnia akár 200 kilométeres sebességnél is, a légkondicio­nált utastérben minden ülésnél konnektor, USB-csatlakozó és több országban működő wifikapcsolat, GPS-alapú utastájékoztatási rendszer lesz.

Egy-egy IC+ kocsi hozzávetőleg 4100-féle, összesen 53 ezer alkatrészből áll, és átlagosan 5500 munkaóra kell az elkészítéséhez – mondta el Csépke András vezérigazgató. Cél volt, hogy a gyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. A járművekben a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot. Az évente várható ötven jármű gyártása közvetlenül 250, közvetve 500 embernek biztosítanak munkát.

A vezérigazgató újságírói kérdésére elmondta, hogy a kocsik ára felszereltségtől függően 350–380 millió forint. Az európai piacon elérhető új járművek ára 25-30 százalékkal magasabb. Jövőre megkezdődhet a hetven, belföldi felhasználásra szánt IC+ előállítása, ezekhez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasút.

A hazai piacra szánt járművek közül 35 többcélú lesz: közel 50 ülőhely termes elrendezésű lesz, ezek közül kettő kerekesszékkel is használható, továbbá két családi szakaszt, gyerekkocsi-tárolót és kerékpárszállító-részt építenek ki. A másik 35 jármű első osztályú lesz, amelyen büfé és 2-2 prémium, valamint tárgyalófülkét alakítanak ki.

A vezérigazgató elmondta, hogy 2019-től bevezetik az IC+ járatokat, ezek nagyobb sebességgel közlekednek, kevesebb helyen állnak meg, mint a hagyományos IC-k. Az internetes jegyvásárlást további fejlesztésekkel támogatják. A decemberben bevezetett 10-20 százalékos kedvezmény hatalmas siker, két és fél hónap alatt egymil­lióan éltek vele.
(logsped)

2018.03.11.