Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Hazai beszállítókat keres az IC+ kocsik gyártásához a MÁV

Vasúttörténeti Parkban Csépke András, a MÁV-START vezérigazgatója tájékoztattas adott az újgenerációs IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásáról.

A szakmai találkozón Csépke András, a vasúttársaság vezérigazgatója tájékoztatta az érintetteket a teljes egészében hazai fejlesztésű, újgenerációs IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásáról, és a beszállítói részvétel lehetőségeiről. A konzultáció résztvevői a beruházás műszaki paramétereiről és a közbeszerzéssel kapcsolatos tudnivalókról is tájékoztatást kaptak.

Kép: hirado.hu


A szakmai találkozón Csépke András, a vasúttársaság vezérigazgatója tájékoztatta az érintetteket a teljes egészében hazai fejlesztésű, újgenerációs IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásáról, és a beszállítói részvétel lehetőségeiről. A konzultáció résztvevői a beruházás műszaki paramétereiről és a közbeszerzéssel kapcsolatos tudnivalókról is tájékoztatást kaptak.

Az esemény apropóját az adta, hogy a MÁV-START húsz darab - 10 másodosztályú termes és 10 többcélú - nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+ kocsi gyártását tervezi 2017-től, amelynek az előkészületei, közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek. Ezen felül 2018-tól száz darab belföldi közlekedésű, IC+ típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása is elindulhat, amit a magyar kormány 30 milliárd forinttal támogat. A vasúttársaság törekvése az, hogy a sorozatgyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb szerepet vállalhassák, ezzel is segítve a magyarországi járműipar további fejlődését. A MÁV-START a járművek valamennyi komponense tekintetében várja a beszállítók jelentkezését, részvételét.

A vasúttársaság szakemberei által kifejlesztett, Szolnokon gyártott vasúti kocsik két prototípusa 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a hazai és nemzetközi közlekedésre. Ez azt jelenti, hogy a járművek többhónapos tesztsorozaton bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, megfelelve az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és mintegy száz vizsgálatnak.

A prototípusok mára belföldön és külföldön összesen több mint nyolcszázezer kilométert futottak. A prototípusok kényelmével márciusban már a Wiener Walzer EuroNight vonatokkal utazók ismerkedhettek, áprilistól pedig Budapest és Hamburg között, a Hungária EuroCity vonatpárban szállítanak utasokat a szerelvények. A prototípusok hazai és külföldi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok is igen kedvezőek.

Az IC+ kocsik másodosztályúak, légkondicionáltak. A laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt fedélzeti audiovizuális utastájékoztató-rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videó-felügyeleti rendszer gondoskodik. A kocsik tömege 47,3 tonna; hossza 26,4 méter; a járművek megengedett legnagyobb sebessége 200 kilométer per óra; az utastéri elrendezés termes, 80 ülőhellyel. A prototípusok népszerűek, többek között a Ferencváros magyar bajnok labdarúgócsapata is ilyenben utazott az egyik mérkőzésére - Debrecenbe -, és onnan vissza Budapestre.
(logsped)

2016.05.29.