Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Hamarosan indul a IC+ vasúti kocsik gyártása

Akár heteken belül döntés születhet a MÁV-Start magyar tervezésű és fejlesztésű IC+ vasúti kocsija sorozatgyártásáról - mondta Csépke András, a vállalat vezérigazgatója. A vasúttársaság 100 korszerű személykocsit kíván gyártani 2016-ban. (MI)

A fejlesztési minisztérium azon dolgozik, hogy forrást találjon a MÁV-Start saját fejlesztésű IC+ névre keresztelt vasúti személykocsija sorozatgyártásának finanszírozásához - mondta lapunknak Csépke András, a vállalat vezérigazgatója. Erre heteken belül sor kerülhet. A korábbi tervekkel szemben nem ötven, hanem száz korszerű, óránként 160 kilométeres sebességre képes InterCity kocsi gyártására készülnek.

A vezérigazgató elmondta: nemcsak lehetőség, de kötelezettség is a nagy sebességű járművek hadrendbe állítása a vasúttársaságnál. Az elmúlt években több vasúti pályaszakaszt újítottak fel az országban, amelyeken a technológia lehetővé teszi az óránként 160 kilométeres haladást. Tekintve, hogy ezek a felújítások uniós támogatással történtek, a magyar kormányzatnak kötelezettsége, hogy használja is az infrastruktúrát.

A motorvonatok esetében a FLIRT, bár regionális szerepre szánták, alkalmas az említett sebességgel történő robogásra, a jelenlegi személykocsi-állomány túlnyomó része viszont nem ugorja meg ezt a mércét.

Az IC+ gyártása során jelentős hazai beszállítói hányadot terveztek: az energiaellátástól a légkondicionálásig, az ajtóktól az utastér berendezéséig számos alkatrészt képesek magyar társaságok előállítani. A MÁV-Start első két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija júniusban kapta meg a hazai és nemzetközi forgalomban való közlekedésre jogosító típusengedélyt.

A Szolnokon kifejlesztett két prototípus 2014 októberétől rendelkezik az Nemzeti Közlekedési Hatóság utasforgalmi próbaüzemi engedélyével, azóta szállíthatott utasokat belföldi forgalomban. A projekt teljes költsége 1,4 milliárd forint volt, ebből 462 millió az EU gazdaságfejlesztési operatív programjából származott. A sorozatgyártás korábbi közlés szerint 2016-ban kezdődhet el.
(logsped)

2015.11.22.