LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Scania: etanollal üzemelő kamion

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  
Kapcsolódó oldal   Scania ->>>  Autó ->>>

Scania: megszületett az első etanollal üzemelő kamion

A disztribúciós és szemétszállító teherautók utolsó tesztjei jelenleg zajlanak.



A Scania elsőként képes a teljes mértékben megújuló üzemanyagra való átállás lehetőségét nyújtani ügyfeleinek - ez mérföldkő a fenntartható városi közlekedés felé vezető úton. A disztribúciós és szemétszállító teherautók utolsó tesztjei jelenleg zajlanak.

A Scania etanollal üzemelő motorjai a dízelekhez hasonlóan öngyulladós rendszerűek, így 40%-al kevesebbet fogyasztanak, mint az Otto-motorok.

A Scania szerint az etanol jelenleg a városi közlekedésben elérhető legköltséghatékonyabb üzemanyag, mivel segítségével akár azonnal is életre hívható egy fenntartható tömegközlekedési rendszer. A svéd vállalat közel 20 éve gyárt etanollal üzemelő buszokat. A technológia már kellőképp kiforrott a mindennapi szolgálathoz, ahogy ezt számos város tömegközlekedési vállalata is igazolhatja.

Azt a lehetőséget, hogy ugyanazon megújuló üzemanyaggal mind az áruszállítás, mind a tömegközlekedés is működtethető, kizárólag a svéd gyártó kínálja ügyfeleinek. A jövő évtől kezdődően az új etanolos kamionok a Scania meglévő etanolos buszaival kombinálva a megújuló üzemanyagokra való teljes áttérés lehetőségét fogják nyújtani a tömegközlekedési vállalatoknak, önkormányzatoknak és egyéb hatóságoknak.

Az etanol ugyanolyan könnyen kezelhető, mint a többi folyékony üzemanyag. Mivel mezőgazdasági terményekből (például brazíliai cukornádból) készül, a gázolajjal összehasonlítva mintegy 90%-kal kisebb a széndioxid-kibocsátása. Az erdei hulladékot a hő- vagy energiafejlesztésen alapuló biológiai folyamatokkal integráló kísérleti gyártás során hasonlóan magas értékeket értek el.

Folyamatos üzemanyag-ellátás

A Scania a fenntartható fejlődés iránt érzett elkötelezettsége miatt vállalta, hogy beszerzi a megfelelő dokumentációkat és engedélyeket, amelyek egy adott régióban az üzemanyag-ellátási infrastruktúra létrehozásához szükségesek. Ha az infrastruktúra kiépült, a kisebb helyi szolgáltatók könnyen tudnak csatlakozni hozzá.

Az etanolnak, mint a benzin helyettesítőjének termelése világszerte fellendült, mert az előállításához szükséges infrastruktúra mindenhol adott. Az öngyulladáshoz szükséges üzemanyag a gyulladást és kenést segítő adalék (5-7%) és az etanol (93-95%) keveréke.

Öngyulladós rendszerű etanollal üzemelő motorok

A Scania etanol motorjai ugyanazon az elven működnek, mint a dízelmotorok (sűrítés-gyújtás), és harmadik generációjuk hatékonyság terén is felveszi a versenyt a gázolajos konkurensekkel. Az etanollal vagy etanol-benzin keverékkel üzemelő személyautók Otto-motorok, így lényegesen kevésbé hatékonyak.



A Scania az egyetlen gyártó, amely működőképes dízel-etanol technológiájú motort hozott létre.

Az új etanolos erőforrás a Scania töltőlevegő-visszahűtést és kipufogógáz-visszavezetést alkalmazó 9-literes dízel erőforrására épül. Könnyedén teljesíti a környezetbarát járművek EEV-szabványát, amely még az Euro 5-ös előírásoknál is szigorúbb szabályozás. A hengerenkénti befecskendezésnek és az olajteknőben levő kettős kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően az öthengeres motor finoman és gazdaságosan jár. Teljesítménye nagyszerűnek számít kategóriájában - 270 lóerő és 1200 Nm, amely kiváló reakcióképességet és vezethetőséget eredményez. Mivel már alacsony fordulatszámról is kitűnően húz, üzemanyag-fogyasztása is nagyon kedvező.

A motor a Scania moduláris motorkínálatának tagja, így a különböző konfigurációk alkotóelemei nagy mértékben azonosak. Az alkatrész-ellátást és a motor karbantartását nagyban segíti, hogy az alkatrészek könnyen elérhetők és jól ismertek minden Scania szervizműhely számára.

Érett technológia

A Scania 600 etanollal üzemelő buszt épített 1989 óta, amelyek többsége svéd városok levegőjét javítja. Az etanol természeténél fogva tisztán ég. A széndioxid-kibocsátás mellett más károsanyagok emissziója is lényegesen kisebb az etanol esetében. A stockholmi tömegközlekedési vállalat tapasztalatai azt mutatják, hogy a tervezett rendszeres karbantartási előírások betartása esetén semmilyen hátrány nem észlelhető a működtetés során. A buszok teljes egészében szabványos Scania alkatrészeket használnak. Az etanollal üzemelő buszok már 12 svéd és számos más városban is futnak: például Madridban, az itáliai La Speziában, a lengyel Slupsk-ban, Nottingham-ben, Sao Pauloban, valamint Kínában és Ausztráliában. További szállítások várhatók Dániába, Norvégiába és Belgiumba, sőt az etanol iránti érdeklődés Európában, Dél-Afrikában, az USA-ban és néhány latin-amerikai országban is egyre nő.

Mióta a Clinton Climate Initiative (CCI) Stockholmot - ahol a Scania etanollal üzemelő buszai működnek, amelyeket a szakemberek a városi közlekedés egyik létező legjobb széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó megoldásának tartanak - mint egyfajta modellt állította előtérbe, további városok is kifejezték érdeklődésüket. A CCI-projektben negyven város vesz részt a világ minden tájáról.

A Scania etanollal üzemelő motorjainak öröksége

A Scania első etanollal üzemelő motorját 1916-ban fejlesztette ki a világháborúban fellépő üzemanyaghiány hatására. Az utóbbi évtizedek első etanolos motorját a 70-es évek végén alkották meg Brazíliában egy kormányzati döntés hatására, amely a fosszilis üzemanyagok felváltását célozta alternatív forrásokkal. Ennek révén az autóállomány jelentős részét benzinről etanol- vagy keveréküzeműre állították át.

A Scania kutatásának részét képezte egy nagy hatékonyságú, etanollal üzemelő dízelmotor kifejlesztése is. Az erre irányuló erőfeszítések az 1980-as évek közepén tovább fokozódtak, amikor a Stockholmi Tömegközlekedési Vállalat (SL) eldöntötte, hogy megkezdi a megújuló üzemanyagokra való átállást.

A Scania legendás 11 literes kamion és buszmotorját tették alkalmassá az etanolból, és a hidegindítást és égést segítő gyulladásserkentőből álló keverékkel való üzemelésre. A 260 lóerős erőforrás nitrogénoxid- és részecske-kibocsátása könnyedén teljesítette a 2001-ben életbe lépő Euro 3-as szabvány előírásait - ez olyan szint volt, amilyenről 1989-ben még álmodni sem mertek.

Kezdetben a belvárosi vonalak dízelbuszait cserélték le etanollal üzemelő Scania buszokra. Mára néhány biogázt alkalmazó busszal karöltve az etanolos buszok teljesítenek szolgálatot az összes belvárosi útvonalon. Az SL jelentése szerint a vállalat korai döntése jelentős környezeti előnyöket eredményezett, így az új buszokat a külvárosokban is elkezdték használni.

A Scania második generációs etanollal működő motorja, amelyet az új buszokkal együtt 1996-ban mutattak be, a 9 literes erőforrásra épült. A Scania OmniCity alacsonypadlós városi buszaihoz választható 230 lóerős erőforrás teljesítette az Euro 4-es előírásokat, a most útjára indított harmadik generáció pedig megfelel a jelenlegi legkeményebb szabványnak, az EEV-nek is. (logsped)
2008.05.09.
  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped