Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Előkészítés alatt a Déli vasúti híd bővítése

Meghirdette az infrastruktúra-fejlesztő társaság a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közti fővárosi vasúti pálya fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány pályázatát, amely tartalmazza a Déli vasúti híd felújítását és bővítését is. (NG)

A kormányzat célja, hogy bővítse a Déli vasúti híd áteresztőképességét. A híd, amelyen a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti vonalszakasz halad át, jelentős áru- és személyforgalmat bonyolít le. Tágabb értelemben a teljes Dunántúl, sőt a nyugati országok forgalma is áthalad Ukrajna, illetve a Balkán felé ezen a kiemelkedően fontos, és ezért az év 365 napjában őrzött hídon. Az áruforgalom nagysága mellett az is indokolja a harmadik vágány építését, hogy egy esetleges műszaki vagy egyéb akadály komoly fennakadást okozhat mind a belföldi, mind a nemzetközi forgalomban.

Mint ismert, a kormány tavaly novemberben döntött a 2014-2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról. Ez tartalmazza a Déli vasúti híd felújítását és bővítését.

A megvalósítás módja az, hogy a jelenlegi kétvágányú híd mellé egy másikat építenek, amely a harmadik vágányt hordozza. Ennek a hídnak a pillérei évtizedek óta megvannak. A harmadik vágány beillesztése a meglévő pályahálózatba több módon történhet. Az egyik megoldás, hogy Ferencvárosból a Dunáig új vágány épülne.

A másik, hogy az új hídtól városi vonatként egy harmadik vágányt építenének ki Budán a Bartók Béla útig, megállóval az Infoparknál. A harmadik megoldás, hogy mindkét irányba, Ferencváros és a Bartók Béla út felé is építenek egy-egy új sínpárt.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által most kiírt pályázat olyan megvalósíthatósági tanulmány elkészítését kezdeményezi, amely felméri a Kelenföld és Budapest-Keleti közti pálya fejlesztési lehetőségeit, hol érdemes új megállóhelyeket építeni, új vasúti hidat létrehozni, és a Déli összekötő vasúti híd felújításának, ütemezett fejlesztésének lehetőségeire is kitér.

A vizsgálat célja, hogy megállapítsa, milyen szintű korszerűsítésre van szükség és annak hatására milyen mértékben csökken a kapcsolat zavarérzékenysége és ezáltal a személy- és teherszállítás gyorsabb és biztonságosabb lebonyolítása.

Az év elején a MÁV írt ki tervpályázatot a Déli vasúti híd felújításának és kibővítésének tervezésére. A nyertes pályázó feladata a Budapest-Hegyeshalom-vasútvonal - a Duna-híd előtti (Soroksári úti) és utáni (Nádorkerti) csatlakozópontot összekötő - szelvényében lévő híd átépítésének megtervezése, a komplett megvalósításához szükséges valamennyi szakági engedélyezési terv elkészítése, továbbá az építéshez szükséges összes hatósági engedély beszerzése és a kivitelezési munka vállalkozásba adásához a közbeszerzési műszaki dokumentáció összeállítása.

Az előzetes becslések szerint mintegy 3,03 millió eurós (nagyjából 900 millió forintos) projekt 100 százalékban támogatásból valósul meg, részben az unió, részben a magyar költségvetés terhére.
(logsped)

2015.08.27.