Elektronikus cégeljárás 2008. július 1-jétől kötelező
2008. július 1-jétől válik általánossá és kötelezővé az elektronikus cégeljárás. Ettől az időponttól kezdve azonban már csak elektronikus úton terjeszthetők elő a cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmek, és a cégbíróság is kizárólag elektronikus okirat formájában tartja nyilván a cégre vonatkozó iratokat.
A Céginformációs Szolgálat az elektronikus cégeljárás keretén belül kibővítette szolgáltatásait:
- Cégbejegyzés (változásbejegyzés) elektronikus úton,
- Céginformáció nyújtása elektronikus úton,
- Beszámoló közzététele, letétbe helyezése elektronikus úton
Valamennyi nyomtatványkitöltő program letölthető a Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat honlapjáról
Az Országgyűlés tavalyi döntésének megfelelően a cégeljárás többlépcsős "elektronizálása" fontos mérföldkőhöz érkezik azzal, hogy 2008. július 1-jével kötelezővé válik az elektronikus cégbejegyzés (változásbejegyzés). A leghaladóbb nemzetközi normákhoz, vagyis az egy óra alatt megvalósuló cégbejegyzéshez történő felkészülés a cégtörvény módosításának elfogadása óta zajlik.
Az e-tértivevény törvény szakmai előkészítése jelenleg is folyik a tárcánál. A törvény - az eredeti koncepciót túllépve - nem csupán a cégeljárás elektronizálásához nyújt segítséget, hanem az egyéb hivatalos eljárásokhoz is, mivel általános jelleggel rendezi az elektronikus kézbesítést. Az e-tértivevény törvény - várhatóan őszi - elfogadása ugyanakkor nem feltétele a kizárólagos elektronikus cégeljárás bevezetésének
Az eljárási törvényeket módosító törvénycsomag megoldotta az elektronikus kézbesítést az e-tértivevény törvény hatályba lépéséig is.
Az IRM közlése szerint az elektronikus nyomtatvány-kitöltő program automatikusan telepíti magát, az alkalmazás nem igényel informatikai felkészültséget. Ugyanakkor arra is felhívja az IRM a figyelmet, hogy az új nyomtatványok csak július 1-jétől használhatók, mivel a tartalmuk az akkortól hatályos jogszabályoknak felel meg.