Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Egységes létesítményüzemeltető társaságot hoz létre a MÁV

Az ingatlan szervezetfejlesztés és vagyonrendezés érdekében a vasúttársaságnál egységes létesítményüzemeltető társaságot hoznak létre- közölte a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese szerdán, a debreceni pályafenntartási konferencián, amelyen 300 hazai szakember vesz részt. (MTI)

Pál László hozzátette: a vasúttársaságnak rengeteg felesleges, kihasználatlan ingatlana van, amelyekből tavaly 2100-at adtak vissza a magyar államnak.

Megkezdődött a pályaműködtetéshez szükséges ingatlanok felmérése is - jelezte a vezérigazgató-helyettes, aki kulcskérdésnek nevezte, hogy csak a működéshez feltétlenül szükséges ingatlanok maradjanak meg.

A kiemelt projektek közül kiemelte a Budapestet délről elkerülő 113 kilométeres vasúti nyomvonalat, amit kínai hitelből valósítanak meg 360-400 milliárd forint költséggel. A hitelt nem a MÁV, hanem az állam veszi fel, miután a pálya is az állam tulajdonába kerül.

Az európai uniós szabványok szerint 160 kilométer óránkénti haladásra alkalmas két vágány épül, kevés állomással - tette hozzá.

Ugyancsak kiemelt vágányépítési projekt a Budapest-Kelebia és a Budapest-Belgrád vonal, aminek költségeire még csak belső kalkulációkkal rendelkezik a MÁV - mondta a vezérigazgató-helyettes.

Pál László szégyennek nevezte, hogy a Liszt Ferenc repülőtér kettes termináljához nem vezet vasútvonal. A pálya megépítéséről intenzív tárgyalások folynak a kínai partnerekkel - közölte.

A MÁV infrastruktúrafejlesztési stratégiája, benne a pályaműködtetési elképzelésekkel még ebben az évben elkészül - jelentette be a szakember a MÁV és Közlekedéstudományi Egyesület három napos debreceni pályafenntartási konferenciájának nyitónapján.
(logsped)

2014.09.05.