Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Dunakesziről indulnak Egyiptomba a vasúti kocsik

Egy orosz konzorciumi társsal közösen az állami Dunakeszi Járműjavító egymilliárd euró értékben 1300 vasúti kocsit szál­líthat az egyiptomi állami vasútnak. (MI)

A sok éve húzódó beszerzés végére néhány nappal ezelőtt Kairóban tettek pontot: mint a rangos nemzetközi szakportál, a RailwayGazette.com tudósított róla, az ötéves szerződés keretében összesen 1300 vasúti személykocsit szállíthat az orosz–magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary az egyiptomi állami vasutak (ENR) részére.

A kocsik legnagyobb része (ezer darab) harmadosztályú, felerészben légkondicionált. Másodosztályúból 180, első osztályúból 90, büfékocsiból 30 készül majd.

Az orosz fél tervezi a kocsikat és gyártja a legfontosabb alkatrészeket, valamint a végtermék felét készíti el. A magyar konzorciumi tag Dunakeszi Járműjavító gyártja a járművek másik felét, miközben a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik.

A projektben olyan alkatrészeket és részegységeket használnak fel, amelyek végleges felszerelését egy helyi üzemben végzik, amelyben a Transzmasholding International együttműködik az egyiptomi hadsereg termelőszervezetével.

A projektet Egyiptom, Magyarország és Oroszország kormánya támogatásáról biztosította, a tudósítás kiemeli, hogy Abdel Fattah el-Sisi egyiptomi elnök személyesen is szívén viseli a lebonyolítást.

Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító vezérigazgatója már 2016-ban azt nyilatkozta lapunknak, hogy a járműtender eredményesen lezárult, és azt a Transzmasholding nyerte, amely bevonja a teljesítésbe a Dunakeszi Járműjavítót. A szerződés aláírása azonban akkor még nem történt meg.

A járműjavítónak nem ez az egyetlen jelentős feladata: a MÁV-Start idén nyáron 28 hónapra szóló szerződést kötött a céggel a vasúttársaság által üzemeltetett több száz vasúti személyszállító jármű fővizsgáinak, korszerűsítési munkáinak, futó- és balesetes javításainak elvégzésére.

A megállapodás mintegy 19,5 milliárd forint értékben 2020 végéig garantálja Dunakeszin a javítói kapacitás lekötését és a folyamatos árbevételt. A cégnél a munkaterhelés biztosításával sikerült megfékezni a 2015-ig tartó munkaerő-elvándorlást, azóta a dolgozói létszám 45 százalék fölötti mértékben, több mint 150 fővel emelkedett.

A növekedés elsősorban a fizikai dolgozók létszámában figyelhető meg, ma már több mint ötszázan dolgoznak a járműjavítónál, és – az újabb nagy értékű és magas presztízst jelentő szerződéseknek köszönhetően – további bővülés várható.

A cég a korábbi veszteséges vagy stagnáló gazdálkodás után 2017-ben csaknem 60 millió forint nyereséget ért el, jelentősen növekvő megrendelésállomány mellett; a további kilátások pedig még kedvezőbbek.

Az is köztudott, hogy a Stadler svájci járműgyártó a MÁV-Start számára szállítandó emeletes motorvonatokra vonatkozó ajánlatát a Dunakeszi Járműjavítóval közösen tette, a Stadler szolnoki üzemében a kocsiszekrények hegesztését, a forgóvázak gyártását végzik, míg Dunakeszin a betétkocsikat festik, valamint összeszerelik és üzembe helyezik a járműveket.

Korábban a járműjavító a CAF-fal 2015 szeptemberében kötött szerződése alapján nyolc rövid villamos végszerelését és állópróbáit végezte el, miután Dunakeszin készre szerelték a járműveket.

A közelmúltban történt, hogy tizenegy frissen festett személykocsit húztak ki a Dunakeszi Járműjavítóból. A dízelvonat egészen a Keleti pálaudvarig vitte a vagonokat, hogy onnan futópróbára indulhassanak. A szerelvény érdekessége volt, hogy két, retrófestésű Bd-kocsit is tartalmazott.

A hírek szerint összesen öt ilyen történelmi színezésű vagon készül a 150 éves MÁV tiszteletére. A Dunakeszi Járműjavító részvényei­nek 64,9 százalékát 2014-ben vásárolta vissza az állam 6,9 millió euróért a korábbi tulajdonos Bombardier-től.
(logsped)

2018.10.03.