Kötelező biztosítási díjak a Népszavában és a Magyar Nemzetben
Nyilvánosságra hozta a Magyar Biztosítók Szövetsége a 2005-re vonatkozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat a szombati Népszavában és a Magyar Nemzetben.
A magyar gépjármű tulajdonosok kilenc biztosító részvénytársaság és három biztosítóegyesület új ajánlatai közül választhatnak.
Az autósoknak egy hónapjuk van a döntésre, az érvényes szerződés felbontásáról december 1-ig kell írásban értesíteni a meglevő biztosítót (faxot nem kötelesek elfogadni - hangsúlyozta az MTV híradója). Aki nem vagy helytelenül bontja fel a biztosítását, annak a szerződése érvényben marad, esetleges új szerződése érvénytelen lesz - figyelmeztet az origo. Ez esetben, ha régi szerződésének díját nem fizeti be, az megszűnik, az év hátralevő részére viszont a régi biztosítójával kell új szerződést kötnie, elveszíti meglevő bonus fokozatát és az új szerződés legfeljebb A0 fokozatú lehet.
Az új szabályok szerint a díj be nem fizetésével nem lehet biztosítót váltani.
Sikeres váltás esetén a régi biztosítótól bonus-malus igazolást kell kérni, mert az új biztosító ez alapján tudja érvényesíteni a megszerzett kedvezményeket. Enélkül szerződéskötéskor A0 besorolást kap az ügyfél, s ha 90 napon belül se juttatja el az igazolást, akkor az új biztosító visszamenőleges hatállyal a legrosszabb, M4 fokozatba sorolja.
A Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. előrejelzése szerint a korábbi évekhez képest sokkal élesebb verseny várható a piacon.
A Netrisk elemzése szerint a gépjármű-biztosítási piacra tavaly belépett Union és Magyar Posta Biztosító, s esetleg a TIR Biztosító Egyesület várhatóan folytatja a tavaly is alkalmazott díjversenyt, és a piaci átlaghoz képest alacsonyabb tarifákkal új ügyfeleket próbál majd szerezni.
Nem várható ugyanez a tavaly legalacsonyabb díjakkal operáló Európa Biztosítótól. A ma már Groupama Biztosító néven működő cég tavaly 103 százalékos, a piacon a legkedvezőtlenebb kárhányadot produkálta a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás területén. A biztosító vezetői idén nyáron bejelentették, hogy visszafogják a "kötelező" értékesítését.
Tavaly a piac legjobb kárhányadát - 32 százalék - az Aegon produkálta, míg a teljes magyar piac 81,5 százalékos átlagos kárhányaddal működött. Az elemzés szerint az Aegon nem változtat majd lényegesen eddigi stratégiáján.
Nem várható lényeges stratégiaváltás az Uniqa, az Argosz, a KÖBE és az OTP Garancia Biztosítótól sem, ők várhatóan arra törekszenek majd, hogy megtartsák vagy kis mértékben erősítsék piaci pozíciójukat.
A két legnagyobb piaci szereplő, a Generali-Providencia és az Allianz Hungária sem fog várhatóan árversenyt generálni, hanem arra törekszik majd, hogy kockázatarányos díjakkal legalább annyi új ügyfelet nyerjen meg, mint amennyit elveszít. 2003-ban mindkét biztosító jelentős számú ügyfelet - az Allianz Hungária közel 100 ezret - veszített.
A Netrisk elemzése szerint a 2005-ös tarifáknál megjelenhetnek a "gumitarifák", a jogszabály ugyanis lehetőséget nyújt arra, hogy a cégek - üzletpolitikai döntésük alapján - 30 százalékig terjedő kedvezményt adjanak egyes ügyfélszegmenseknek. A Netrisk szerint előfordulhat, hogy a cégek olyan tarifákat tesznek közzé, amelyekhez hozzáfűzik, hogy akár 30 százalék egyedi kedvezmény is adható, s így a korábbinál áttekinthetetlenebbek lesznek majd a tényleges tarifák. Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz
(MTV)
2004. 10. 30.