Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Bemutatták a magyar fejlesztésű eFusion elektromos repülőgépet

2016. szeptember 28-án a Kecskeméthez tartozó Matkópusztai Repülőtér légterében bemutattták a magyar fejlesztésű eFusion elnevezésű, kétüléses, teljesen elektromos repülőgépet. (MTI)

Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a kecskemét-matkópusztai repülőtérről, a szakma nemzetközi képviselői pedig április 20-án, az AERO 2016 nemzetközi repülős szakmai kiállításon ismerhették meg. Az oktató és alap műrepülésre, valamint vészhelyzeti képzésre egyaránt alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és még inkább környezetbarát alternatívát jelent majd a nagy fogyasztású, hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest.


MTI Fotó: Ujvári Sándor


Az elektromos üzemű, hazai fejlesztésű repülőgép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik.


MTI Fotó: Ujvári Sándor


A repülőgéptestet a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.


MTI Fotó: Ujvári Sándor


„A Siemens számára a környezetbarát, energiahatékony repülés kiemelkedő fontosságú, hiszen célunk, hogy szerepet játsszunk a jövő elektromos repülőinek és hibrid hajtásrendszerrel szerelt utasszállítóinak létrehozásában. A jövőbeli fejlesztések iránya a kisebb gépektől az egyre nagyobbak felé fog haladni. Fontos, hogy az általunk fejlesztett hajtásrendszereket minél többet teszteljük a levegőben is: ezért igen fontos tapasztalatokat szereztünk az eFusion légi tesztelésével. A repülőgép elektromos hajtásrendszerét a magyar és a német Siemens közösen fejlesztette, de a munkában részt vettek magyar kis- és középvállalkozások, valamint egyetemek is.” – mondta el Dr. Frank Anton, a Siemens AG elektromos repülőgép-fejlesztési üzletágának igazgatója.

Az együttműködéssel kapcsolatosan Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója megjegyezte: cégük a fejlesztés megkezdése óta azon dolgozott, hogy a mérnökök által kigondolt elektromos hajtás segítségével "valóban a levegőbe emelkedhessen az általunk épített eFusion. Az azóta teljesített számos sikeres repülés bizonyítja, hogy valóban jól dolgoztunk és a közös munkának, és a két vállalat együttműködésnek van jövője. A nagy büszkeségre okot adó eFusion iránt a világ minden pontjáról érdeklődnek, várják, szeretnék kipróbálni, valamint a jövőbemutató fejlesztésnek részeseivé és felhasználóivá kívánnak válni."

Hogy mi a következő lépés? Dr. Balázs Gergely, a Siemens kutatás-fejlesztési vezetője szerint egy fontos mérföldkő már teljesítve - "a hátralévő tesztelési időszakban folytatjuk a teszteket a hajtás tökéletesítése érdekében. Célunk, hogy a jövőben a jelenlegi elektromos repülőgéphajtás prototípusból terméket fejleszthessünk és azt kis szériában előállíthassuk. Ezen kívül munkánk fontos része új technológiák kutatása, fejlesztése és integrálása repülőgépekbe.
(logsped)

2016.09.28.