Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Alstom Metropolis metrókocsik

Kapcsolódó oldal:  



Alstom Metropolis metrókocsik szállítják az utasokat Barceloná-ban

Az épülő budapesti 4-es metró szerelvényeihez hasonló, Alstom Transport gyártmányú Metropolis metrókocsik álltak forgalomba Barcelonában.

Alstom Metropolis metrókocsi  Barcelona


Barcelona új földalattijának most átadott első szakasza 3,9 km hosszú, de a vonal 2014-ben várható teljes befejezését követően, 47,5 kilométeres hosszával Európa leghosszabb metróvonala lesz. Csakúgy, mint Budapest új metrója, a barcelonai 9-es vonal is teljesen automatizált, azaz a METROPOLIS metrókocsik vezető nélkül, teljes egészében automatika által irányítva közlekednek rajta. Habár a most átadott új barcelonai és az épülő budapesti metróvonal szerelvényei sok tekintetben hasonlóak, a két város új metrói mégis egyediek, mert azok küllemét és belső design-ját, mindkét város lakói egy internetes szavazáson választhatták ki. További érdekesség, hogy az új metróvonal vezérlő elektronikáját ugyanúgy, mint majd Budapesten, Barcelonában is a Siemens szállította.

Alstom Metropolis metrókocsik  Barcelona


Barcelona új, most átadásra került 3,9 kilométer hosszú, 6 állomásból álló metróvonalán, jelenleg 5 korszerű és kényelmes, az Alstom Transport által gyártott, egyenként 5 kocsiból álló METROPOLIS metrószerelvény szállítja az utasokat. A katalán főváros nem véletlenül döntött a METROPOLIS metrószerelvények mellett. A város már üzemelő 2-es és 4-es vonalán ugyanis szintén az Alstom Transport metrói szállítják az utasokat. Ezeken a vonalakon, a budapesti 2-es metróvonalhoz hasonlóan, nem automata, hanem vezető által irányított METROPOLIS metrószerelvények közlekednek, magas szintű műszaki és kényelmi felszereltséggel.

Alstom Metropolis metrókocsi  Barcelonában


"Barcelona új METROPOLIS metrószerelvényei ízelítőt adnak abból, hogy milyenek lesznek az új budapesti 4-es metróvonal járművei" - mondta Gallatz Zoltán, az Alstom Transport regionális igazgatója. "A barcelonai 9-es és a budapesti 4-es metróvonal szerelvényeinek műszaki tartalma a világ legmodernebb műszaki technológiáját biztosítja a két világváros közösségi közlekedésében." - tette hozzá az igazgató.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


Csakúgy, mint az új budapesti metrószerelvények esetében, a barcelonai METROPOLIS-ok tervezésénél is az volt az Alstom Transport mérnökeinek célja, hogy a járművek a legpihentetőbb és legkényelmesebb utazási körülményeket biztosítsák utasok számára. Az ergonomikus ülések, a barátságos, meleg belső atmoszférát teremtő anyagok és a modern világítási rendszer mellet a környezetvédelem is fontos szerepet kapott, a metrószerelvények gyártásához használt alapanyagok jelentős része ugyanis újrahasznosítható, így a járművek életciklusa végén, 35-40 év múlva nem terhelik majd a környezetet. A speciális hangszigetelő anyagok, valamint a kerék-sín érintkezési pontoknál alkalmazott hangelnyelők használata révén a járművek külső-belső zajszintje és energiafelhasználása is igen alacsony.

Mind a barcelonai 9-es, mind pedig a budapesti 4-es metróvonal szerelvényeit az Alstom Transport valenciennes-i metró kompetencia központjában tervezték. Amíg azonban a budapesti metrószerelvények az Alstom Transport lengyelországbeli chorzowi gyárában, addig a barcelonai vonatok Spanyolországban, Santa Perputában készülnek.

A barcelonai 9-es metróvonal 2014-re tervezett teljes átadásig összesen 50 darab, egyenként 5 kocsiból álló teljesen automata szerelvény szállít majd az Alstom Transport. Amikor elkészül, ez a vonal lesz a világ legmodernebb metróvonala.

A 1,5 milliós lakosú Barcelona 10 metróvonallal rendelkezik, ebből 3-at a Katalán Vasúttársaság üzemeltet. Az új, 9-es vonalat 2014-es teljes átadása várhatóan évente 130 millió utas veszi majd igénybe. (logsped)

2010.01.13.